به گزارش خبرنگار ایرنا، اسرافیل وزیری روز سه شنبه در همایش تکریم از مادران و همسران شاهد گنبدکاووس افزود: تکریم مادران شهید گلستان بیشتر در قالب برگزاری همایش در هر یک از شهرستان های استان و دیدارهای چهره به چهره انجام می شود.
وی اضافه کرد: این تکریم ها با حضور مسئولان ادارات و نهادهای مختلف گلستان، از امروز آغاز شده و تا 22 اسفند که سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی درسال 58 می باشد، ادامه خواهد داشت.
وزیری با بیان اینکه مادران و همسران شهدا دین بزرگی بر گردن دیگر گروه های جامعه دارند، گفت: این عزیزان به امید دفاع از اسلام، انقلاب و ارزش های آن، فرزندان و همسران خود را راهی جبهه ها کردند.
وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا سختی های بسیار زیادی متحمل شدند تا انقلاب اسلامی به حرکت عزتمندانه خود ادامه دهد و امروز عزت و اقتدار جمهوری اسلامی و برپایی جشن های 40 سالگی آن به برکت خون شهیدان و خانواده آنان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با تاکید بر ضرورت تکریم بیشتر خانواده معظم شاهد در جامعه، ادامه داد: امروز فرهنگ ایثار و شهادت که ارمغان شهیدان والامقام است، باید به نسل آینده منتقل شود.
وزیری بیان خاطرات و ابعاد مختلف شخصیتی شهیدان را از راه های مهم در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده دانست و افزود: برای انجام این رسالت مهم، مادران، پدران، همسران و فرزندان شهیدان نقش مهمی برعهده دارند.
وی اضافه کرد: امروز گروه های مختلف مردم با بصیرت و آگاه ایران اسلامی، قدردان زحمات و ایثارگری شهیدان و خانواده های آنان هستند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهیدان قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: برگزاری یادواره های شهیدان و دیدار با خانواده معظم شاهد از برنامه های خوب درحوزه تکریم و تجلیل از خانواده این عزیزان است که بایستی در طول سال انجام شود.
عبدالقدیر کریمی افزود: برگزاری این چنین برنامه هایی در جامعه، فرهنگ ایثار، شهادت و حماسه را در دل گروه های مختلف مردم عمیق تر می کند.
وی اضافه کرد: برای پیروزی انقلاب اسلامی و ماندگاری آن تا زمان حاضر، خون های زیادی از فرزندان این سرزمین نثار شده که همه باید قدردان خون شهیدان بوده و همواره راه آنان را ادامه دهیم.
کریمی تصریح کرد: شهیدان ما مظهر شرافت، حریت و آزادگی بودند و برای صیانت از آرمان های اسلام، خون خود را نثار کردند و امروز جمهوری اسلامی هرچه دارد به برکت خون شهیدان است.
وی گفت: شهیدان و خانواده های آنان از ما انتظار دارند که در مسیر صیانت از آرمان های اسلام و انقلاب بیش از پیش تلاش کرده و راه شهیدان را فراموش نکنیم.
فرماندار ویژه گنبدکاووس همچنین با یادآوری حضور پرشور و حماسی گروه های مختلف مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، افزود: این حضور نشان داد که مردم ما همچنان وفادار به انقلاب اسلامی و ارزش های آن بوده و باوجود تلاش های دشمن، نسبت به انقلاب خود بی تفاوت نیستند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران گنبدکاووس، مشاور امور بانوان و خانواده و معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، یک مادر و یک همسر شهید به بیان خاطرات و نیز یک فرزند شهید به قرائت وصیت نامه پدر شهیدش پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت واقع درشرق گلستان از قبل پیروزی انقلاب اسلامی تا الان 516 شهید از حدود چهار هزار شهید والامقام این استان شمالی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.