به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم حسن بیگی روز پنجشنبه درنخستین همایش انجمن های ادبی کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان که درگنبدکاووس برگزار شد، گفت: برخی از داستان نویس های این استان بویژه در رمان نویسی در کشور مطرح هستند.
وی لازمه کسب مهارت در داستان نویسی را حضور در کلاس های آموزشی بویژه کلاس های کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانست و افزود: بسیاری از داستان نویسان و فعالان هنری صاحب نام کشور مانند 'کیارستمی و اصغر فرهادی' فعالیت خود را از کانون ها شروع کردند.
حسن بیگی اضافه کرد: نشست هایی که توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور نویسندگان یا شاعران مطرح برگزار می شود، نقش مهمی در انتقال تجربه و آموزش مهارت ها به نسل نوجوان برای گام برداشتن در این مسیر و خلق آثار ادبی و هنری دارد.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کاون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان نیز در این همایش با قدردانی از 40 سال فعالیت نویسندگی ابراهیم حسن بیگی، گفت: باعث افتخار است که این نویسنده اهل روستای خواجه نفس بندرترکمن، عضو کانون بوده و فعالیت خود را از این مرکز شروع کرده است.
محبوبه رجب نسب افزود: بسیاری از آثار این نویسنده توانای گلستانی مانند رمان 'محمد و چراغ چادو' توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چاپ شده است.
وی، آموزش مهارت نوشتن را در داستان نویسی مهم دانست و با تاکید برضرورت توجه ویژه خانواده ها به آموزش این مهارت با تشویق فرزندان از سنین کودکی به نوشتن خاطرات روزانه و مطالعه کتاب، اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان نیز در همین راستا برنامه هایی را تدوین و اجرا می کند.
رجب نسب گفت: برگزاری نشست هایی با نویسندگان و شاعران برتر و برگزاری دورهمی هایی با موضوع داستان و شعر با هدف ارتقای مهارت نویسندگی و شعور و آگاهی در کودکان و نوجوانان از جمله برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی تصریح کرد: امروز تشویق کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب و نوشتن یکی از راه های مهم در توسعه جامعه است که خانواده ها و ادارات و نهادهای آموزشی و فرهنگی بایستی به آن توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.
مدیرکل کاون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: استان گلستان 17 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به همین تعداد انجمن ادبی و نیز 85 نفر داستان نویس بالای 14 سال دارد که آثار برخی از آنان در سطح ملی مطرح است.
به گزارش ایرنا، دراین همایش، داستان های نوشته شده از سوی 20 نفر از نوجوانان فعال این حوزه از شهرهای مختلف استان گلستان در حضور ابراهیم حسن بیگی نقد و بررسی شد.
ابراهیم حسن بیگی از نویسندگان دوران انقلاب، اهل روستای خواجه نفس شهرستان بندرترکمن 145 اثر با رویکرد کودک و نوجوان، دفاع مقدس، فرهنگی و اجتماعی منتشر کرده است.
این نویسنده توانا، با نوشتن رمان ‌هایی مانند اشکانه، ریشه در اعماق، نشانه‌ های صبح و معمای مسیح در حوزه دفاع مقدس و رمان ‌های محمد، قدیس، سال‌ های بنفش و شب ناسور در حوزه انقلاب و دین شناخته می‌ شود.
حسن بیگی که دارای 40 اثر برگزیده در جشنواره ‌های مختلف در ایران است، کتاب غنچه بر قالی او، کتاب برگزیده سال 2000 کتابخانه ملی مونیخ آلمان شناخته شد.
برخی از آثار حسن بیگی مانند رمان محمد به زبان‌ های انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی و ازبکی، رمان قدیس به زبان انگلیسی، کتاب غنچه بر قالی به زبان انگلیسی، عربی، چینی و ترکمنی، کتاب یک کلاغ چهل کلاغ به زبان انگلیسی و چینی، کتاب عمو جان عباس به زبان ترکمنی، کتاب نادرشاه افشار به زبان ترکمنی، کتاب پیش از نماز به زبان آذربایجانی و مجموعه آثار به زبان هندی و گرجستانی چاپ شده است.
مراسم تجلیل از این تویسنده دوران انقلاب گلستان به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب روز گذشته در گرگان برگزار شد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.