به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان احمد تجری اظهار داشت: فعالان گردشگری کشور در این نمایشگاه به دنبال یافتن و تعریف مقاصد جدید گردشگری هستند تا آن را در اختیار علاقه مندان به سفر قرار داده و بتوانند ظرفیت های این مقاصد نوظهور را به عموم مردم معرفی کنند.
وی بیان داشت: در سال های اخیر اقامت و حضور گردشگران در جاذبه های طبیعی و تاریخی گلستان رشد قابل توجهی یافته و این استان را به یکی از مقاصد توریسم کشور تبدیل کرده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: با تبدیل شدن به مقصد گردشگری، نیازمند حضور فعال و موثر در نمایشگاه های کشوری و برون مرزی برای بروز و ظهور ظرفیت های گلستان هستیم.
تجری ادامه داد: در این نمایشگاه فعالان بخش خصوصی گلستان، دفاتر خدمات مسافرتی، هتلداران، واحد های اقامت بوم گردی، هنرمندان صنایع دستی و همچنین شهرداری گرگان حضور دارند.
دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با هدف معرفی زمینه‌ها و ظرفیت‌های صنعت گردشگری ایران با حضور سازمان‌ها، شرکت‌ها و نهاد‌های داخلی و خارجی فعال در حوزه گردشگری، از امروز سه شنبه در محل دایمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا شده و تا 26 بهمن دایر است.
گلستان یکی از استان های برخوردار از جاذبه های متعدد تاریخی و طبیعی و فرهنگی است.
زندگی اقوام متعدد با خرده فرهنگ های خاص و کمتر دیده شده، آثار تاریخی متعلق به دوره های گوناگون، جاذبه های طبیعی مانند قله ها و دریا و آبشارها و جنگل، از جمله ظرفیت های گردشگری استان گلستان به شمار می رود.
گلستان به دلیل حضور اقوام و مذاهب متعدد در نقاط گوناگون این خطه به نگارستان ایران مشهور است.
برج قابوس با بیش از هزار سال قدمت و متعلق به سده چهارم هجری، تنها اثر ثبت جهانی شده استان گلستان است که در گنبد کاووس قرار دارد.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.