به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدولی روزبهان روز پنجشنبه در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و اقتصادی مراوه تپه به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستای قپان علیا از توابع بخش گلیداغ این شهرستان، افزود: بر اساس این رویکرد، طرح توسعه شهرستان مراوه تپه در زمینه های مختلف رفاهی، زیربنایی و عمرانی در سال های 98 و 99 اجرا می شود.
وی اظهار داشت: این پروژه با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان و مشارکت محدود بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 15 هزار میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان همچنین به ره آورد سفر دی ماه امسال رئیس جمهوری به این استان اشاره کرد و گفت: این سفر در زمینه های عمرانی، زیربنایی و بخش های آب، برق، بهداشت و راه مصوبات بسیار خوبی برای استان گلستان داشت.
وی گفت: این مصوبه ها با 30 هزارمیلیارد ریال سرمایه گذاری مستقیم دولت و نهادهای عمومی خدمات رسان از جمله بنیاد مستضعفان به اجرا درمی آید.
روزبهان ادامه داد: علاوه بر این، سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی از مصوبات سفر رئیس جمهوری به گلستان است.
به گزارش ایرنا، فرماندار مراوه تپه نیز در ادامه این مراسم گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مراوه تپه روستای محرومی بیش نبود و اهالی این منطقه مرزی از خدمات اولیه زندگی هم برخوردار نبودند.
یازمراد کوسه غراوی افزود: مراوه تپه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته با خدمات صورت گرفته، محرومیت ها را پشت سر گذاشته و در حال تبدیل شدن به یکی از شهرستان های توسعه یافته گلستان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 100 درصد اهالی شهرها و روستاهای این شهرستان از نعمت برق، 70درصد از نعمت آب لوله کشی بهداشتی، 60درصد از نعمت گاز و 75درصد از جاده آسفالته برخوردارند.
فرماندار مراوه تپه اعلام کرد: به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز 97 پروژه عمرانی، اقتصادی، اشتغال زایی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 264 میلیارد و 840 میلیون ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.
کوسه غراوی افزود: از این تعداد 70 پروژه با 192 میلیارد و 53 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید و کلنگ آغاز عملیات اجرایی 27 پروژه با 723 میلیارد و 100 میلیون ریال اعتبار به زمین زده شد.
فرماندار مراوه تپه اظهار داشت با بهره برداری از پروژهای افتتاح شده در این شهرستان برای 111 نفر ایجاد اشتغال شده است.
شهرستان مرزی مراوه تپه با 62هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.