به گزارش روز پنجشنبه ایرنا حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد در نشست خبری اظهار داشت: با پرداخت این تسهیلات موافقت شده و اعطای آن در آینده نزدیک آغاز می شود.
وی ایجاد بزرگترین باغ زرشک موقوفه کشور با وسعت 20 هکتار در منطقه شاهکوه گرگان، تکمیل زنجیره تولید و فرآوری محصول باغی به ویژه دمنوش و میوه خشک در بزرگترین باغ 365 هکتاری موقوفه سعد الله ایلخانی رامیان و اجرای پایلوت زنجیره تولید و پرورش زنبورعسل با تهیه 2 هزار کندو را از جمله طرح های آماده اجرای حوزه کشاورزی این اداره کل برشمرد.
وی گفت: ایجاد موزه وقف و بقاع متبرکه در بافت تاریخی گرگان با همکاری میراث فرهنگی و راه و شهرسازی استان، ایجاد مجتمع گردشگری در زمینه موقوفه فتح الله منتظری به وسعت 13 هکتار در حاشیه گل رامیان، ایجاد مجتمع رفاهی در آب گرم زیارت گرگان برای رونق گردشگری زیارتی و ایجاد نخستین نیروگاه انرژی پاک در بقعه ملاعلی دانشمند اینچه برون گنبدکاووس برای تولید برق 50 مگاواتی در حوزه زیرساختی را از دیگر طرح های مهم در دست اجرای اوقاف استان است.
حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: از ابتدای امسال طرح های کشاورزی اجرا شده از سوی این اداره کل 455 فرصت شغلی و 850 میلیارد ریال ارزش ایجاد کرده است.
وی گفت: با اجرای طر ح های عمرانی در اراضی شهری موقوفه استان با اعتبار250 میلیارد ریال هم 140 فرصت شغلی فراهم شده است.
وی همچنین از بهره برداری بزرگترین مجتمع تجاری شمال کشور در شهر گرگان با 11 هزار متر مربع فضای تجاری و خدماتی با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی در آینده نزدیک خبر داد.
*ثبت 78 درصد از موقوفه های گلستان بعد از انقلاب اسلامی
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که این استان 5 هزار و 500 موقوفه ثبت شده دارد که 4 هزار و 267 موقوفه معادل 78 درصد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس و ثبت شده است.
به گفته وی اکنون در استان 67 هزار رقبه با نیات مختلف مذهبی وجود دارد که 50 هزار و 596 رقبه در بخش مسکونی، هشت هزار و 229 رقبه در بخش کشاورزی، 5 هزار و 304 رقبه در بخش کاربری آموزشی اعم از مدرسه، حوزه علمیه و مراکز آموز عالی، دو هزار و 513 رقبه در بخش تجاری، 269 واحد صنعتی، 16 رقبه اداری و 87 رقبه در بخش درمانی است.
وی همچنین از وجود 3 هزار و 700 مکان مذهبی ثبت شده در استان شامل امامزاده، بقعه مترکه، مسجد، حسینیه و تکیه خبر داد و افزود: یک هزار و 307 مکان مذهبی معادل 29 درصد از این امکان پس از انقلاب ثبت شد.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که به صورت مسالمت آمیز در کنار هم و در 14 شهرستان زندگی می کنند.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.