منصور فرشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش های سال زراعی جاری همچنین نسبت به دوره بلندمدت 25 ساله در گنبدکاووس 42 درصد افزایش داشته است.
وی با یادآوری بارش های یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در گنبدکاووس اضافه کرد: در آن دو روز از 25 تا 48.5 میلی متر در نقاط مختلف این شهرستان باران بارید.
فرشاد گفت: کمترین میزان بارش در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مربوط به شهر مرزی اینچه برون با 25 میلی متر و بیشترین بارش نیز در روستای آق آباد به مقدار 48.5 میلی متر بود.
وی تصریح کرد: میزان بارش در مدت یاد شده در شهر گنبدکاووس 42 میلی متر، در روستای کاکا 46 میلی متر و دربخش مرزی داشلی برون این شهرستان نیز 27 میلی متر بود.
رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس در ادامه گفت: فعلا تا پایان هفته جاری شرایط جوی آرام در منطقه حاکم است و از اوایل هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد کشور و این استان می شود.
شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس با اقلیم خشک و نیمه بیابانی و دارا بودن 165 هزارهکتار ارضی زراعی و باغی درشرق استان گلستان واقع است و براساس اعلام مدیر جهادکشاورزی این شهرستان، بارش های امسال نوید بخش سال زراعی خوبی برای کشاورزان این منطقه است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.