به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی روز چهارشنبه در مراسم جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب ویژه مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، گنبدکاووس افزود: امام راحل نیز طرفدار قشر محروم بود و تشکیل کمیته امداد با هدف رسیدگی به قشر محروم و نیازمند انجام شد.
وی اضافه کرد: اگر امروز خدمات خوبی از سوی کمیته امداد به نیازمندان داده می شود و عزت و احترام این خانواده ها حفظ می شود، نشان از حرکت درست انقلاب و مسئولان آن در خدمت رسانی به محرومان است.
حجت الاسلام ترابی، خدمت به محرومان را اصل جدایی ناپذیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: اگر مسئولی در رسیدگی به امورات این قشر کم توجهی کند و یا به آنان توجه نکند، قطعا از مسیر انقلاب منحرف شده است.
وی با اشاره به تلاش دشمنان بویژه آمریکا و تحریم های اقتصادی آن، تصریح کرد: هدف این تحریم ها ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان انقلاب است و این تصور غلطی ازسوی آمریکا و حامیان آن می باشد زیرا مردم ما و بصیرت انقلابی آنان را نشناخته اند.
امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: انقلاب ملت ایران ریشه در اسلام، قرآن و روحانیت دارد و نشات گرفته از قیام امام حسین (ع) است و براین اساس، مردم هیچگاه از انقلاب دست نخواهند کشید.
حجت الاسلام ترابی با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب در 40 سال گذشته، با وجود سنگ اندازی، توطئه و تحریم های دشمنان، موفقیت های زیادی در حوزه های مختلف به ویژه نظامی، هسته ای و موشکی به دست آورده که بایستی قدردان آن باشیم.
وی اضافه کرد: اگرچه هنوز برخی مشکلات و کمبودها را داریم که امید است، مسئولان ما با روحیه جهادی و انقلابی این مشکلات را نیز رفع نمایند اما درمجموع خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار خوب بوده است.
امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: براساس آمار سازمان های جهانی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی 85 درصد از فقر و محرومیت در کشور ایران کاسته شده و این در سایه کار و تلاش همه مسئولان بوده است.
به گزارش ایرنا، رییس اداره کمیته امداد منطقه دو گنبدکاووس نیز در این مراسم با تشریح برخی خدمات این نهاد گفت: درحال حاضر در دو اداره کمیته امداد این شهرستان، 12 هزار خانوار با جمعیت 26 هزار نفر را زیرپوشش قرار داده اند.
رحیم تیموری افزود: در 10 ماه گذشته هفت هزار و 640 نفر از مددجویان دو اداره کمیته امداد گنبدکاووس در کلاس های فرهنگی و 578نفر از مددجویان در کلاس های فنی و حرفه ای و مهارتی شرکت کردند.
وی اضافه کرد: دراین مدت به 364 نفر از مددجویان، فرزندان و یا دامادهای آنان، تسهیلات اشتغالزایی از 50 تا 500 میلیون ریال و درمجموع مبلغ 65 میلیارد ریال پرداخت شده است.
تیموری گفت: علاوه بر تسهیلات اشتغالزایی، به 636 خانوار از مددجویان این دو اداره، وام قرض الحسنه کارگشایی درمجموع حدود 20 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وی افزود: ارائه خدمات بهسازی و تعمیر مسکن به 159 خانوار، اهدای بسته های حمایتی مانند جهیزیه نوعروسان، هدیه داماد، لوازم خانگی و ضروری زندگی به هشت هزار و 395 خانوار و پرداخت 100 درصد هزینه درمان بیماران صعب العلاج و 95 درصد سایر بیمه ها از دیگر خدمات کمیته امداد گنبدکاووس درسال جاری به مددجویان زیرپوشش بوده است.
رییس اداره منطقه دو کمیته امداد گنبدکاووس همچنین از بیمه حوادث تمامی مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و اظهار داشت: از این پس نیز 10 نوع از خدمات امداد به افراد زیرپوشش از طریق الکترونیکی و بدون مراجعه مددجویان به آنان داده می شود.
تیموری گفت: از ابتدای امسال تا الان نیز به 37 مددجوی زیرپوشش علاوه بر پرداخت 100 میلیون ریال کمک بلاعوض، مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات ساخت مسکن نیز داده شده است.
به گزارش ایرنا، در حاشیه این مراسم که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، نمایشگاهی از دست ساخته ها و تولیدات خود اشتغالی مددجویان این نهاد برپا شده بود.
کمیته امداد شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس به دلیل وسعت و جمعیت بالا و باهدف تسهیل در خدمات رسانی از آذر 95 به دو منطقه یک و دو تقسیم شده است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.