به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی بعداز ظهر شنبه در مراسم افتتاح گازرسانی به سه روستای بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس افزود: انقلاب اسلامی در 40 سال از عمر خود خدمات زیادی بویژه درحوزه زیرساخت های آب، برق، گاز و مخابرات، راه و مدرسه در سراسر کشور و این استان انجام داده است.
وی اضافه کرد: اگر قضاوت درستی از خدمات انجام شده توسط نظام جمهوری اسلامی و دولت های آن داشته باشیم و این خدمات را با دوران قبل از انقلاب مقایسه کنیم، قطعا به خدمات انقلاب اسلامی افتخار خواهیم کرد.
هاشمی گفت: موفقیت های انقلاب اسلامی در ایجاد زیرساخت ها در بخش های مختلف امنیتی، نظامی، کشاورزی، گردشگری درحالی صورت گرفته که دشمنان و استکبار جهانی سنگ اندازی های زیادی از جمله تحمیل جنگ هشت ساله جلوی حرکت انقلاب ایجاد کرد.
وی تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان، مسئولان نظام جمهوری اسلامی توانستند با کار و تلاش جهادی و انقلابی، خدمات خوبی به مردم ارائه دهند اگرچه هنوز برخی مشکلات و کمبودهایی داریم اما مسیر طی شده مسیر عزت و سربلندی بوده است.
استاندار گلستان ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی فقط 15 درصد روستاهای این استان از نعمت برق برخوردار بودند اما امروز تمام روستاها و نقاط جمعیتی بالای 10 خانوار گلستان از این نعمت بهره مند هستند.
هاشمی گفت: درحوزه گازرسانی و آبرسانی بخش داشلی برون گنبد، دولت در دو سال اخیر 350 میلیارد ریال هزینه کرده که علاوه بر سه روستایی که امروز از نعمت گاز بهره مند شدند، دو روستای کرند و هوتن این بخش نیز تا 6 ماه آینده از نعمت گاز برخوردار می شوند.
وی با قدردانی از مردم مرزنشین داشلی برون گنبدکاووس در صیانت و حفاظت از مرزها و تامین امنیت، افزود: مردم این دیار مزربانان واقعی هستند که به دولت و نیروهای نظامی در تامین امنیت کمک می کنند.
هاشمی اضافه کرد: دولت نیز به پاس زحمات مردم و همراهی آنان با نظام، اعتبارات خوبی درجریان سفر ریاست جمهوری به گلستان به این استان اختصاص داد تا مسیر توسعه آن با سرعت بیشتری طی شود.
وی گفت: فقط در حوزه پروژه های دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته از نظر اعتباری تا پنج برابر در شهرستان های مختلف گلستان رشد داشته ایم که این رقم در گنبدکاووس با سرمایه گذاری بخش خصوصی افزون بر 10 برابر بوده است.
استاندار گلستان، حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان بویژه مناطق شرقی آن را خوب ارزیابی کرد و افزود: فقط در گنبدکاووس بخش خصوصی 8500 میلیارد ریال پروژه دارد که دراین ایام فرخنده افتتاح شده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی اضافه کرد: گلستان ظرفیت زیادی در حوزه های مختلف برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد که مدیران اجرایی و فرمانداران بایستی تلاش کنند زمینه حضور بیشتر این بخش فراهم شود.
هاشمی، وحدت بین اقوام مختلف مردم و مسئولان را از برکات انقلاب اسلامی و موفقیت های آن دانست و گفت: امروز مردم در کنار دولت و دیگر قوای کشور هستند و این قوا نیز زیر پرچم ولی فقیه قرار دارند و انقلاب را به پیش می برند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز گلستان نیز دراین مراسم گفت: گازرسانی به سه روستای 'داشلی برون، شوردگش و ترشکلی' بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس با هزینه 42 میلیارد ریال انجام شده است.
محمدرحیم رحیمی افزود: با گازرسانی به این سه روستا که با اجرای 40 کیلومتر خط انتقال صورت گرفت مجموعا 575 خانوار ساکن در این روستاها از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند.
وی اضافه کرد: استان گلستان تا قبل از پیروزی انقلاب هیچ مصرف کننده گاز نداشت اما امروز 9 هزار کیلومتر شبکه دراین استان احداث شده و 560 هزار خانوار در تمام نقاط شهری و 860 روستا از این نعمت برخوردار هستند.
به گفته وی، 90 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان گلستان نیز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین مراسم با قدردانی از تلاش های شرکت گاز برای گازرسانی به روستاهای محروم بخش داشلی برون این شهرستان، گفت: امروز به میمنت انقلاب اسلامی و دهه فجر 402 طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی با اعتبار 11 هزار و 700 میلیارد ریال در گنبدکاووس به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.
عبدالقدیر کریمی افزود: ارزش طرح های دهه فجر گنبدکاووس در مقایسه با دهه فجر سال قبل حدود 13 برابر شده و این نشان از توجه ویژه دولت و استاندار گلستان به این شهرستان و حمایت از بخش خصوصی بوده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.