به گزارش ایرنا بهمن طیبی روز یکشنبه در نشست با گروه خبری 'چله انقلاب اسلامی' اظهار داشت: سال گذشته 300 برنامه توسط اداره کل ورزش و جوانان گلستان در ایام دهه فجر برگزار شده بود.
وی دیدار جامعه ورزش و جوانان با خانواده معظم شهدا به ویژه ورزشکاران، گلباران مزار شهدا، رژه موتورسواران از تپه نورالشهدا تا مرکز شهر گرگان، برگزاری مرحله نهایی جام روستا قهرمان ، برپایی همایش نقش رسانه و فضای مجازی در پیشبرد انقلاب، برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در عرصه ورزش، نقش جوانان و تشکل های مردم نهاد در پیشبرد انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های شاخص این اداره کل در دهه فجر برشمرد.
طیبی همچنین از بهره برداری یا آغاز عملیات اجرایی 13 طرح ورزشی دراستان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: از این تعداد، عملیات ساخت 6 طرح ورزشی از جمله 2 مرکز سنجش جسمانی در آزادشهر و مینودشت و 2 استخر سرپوشیده در کردکوی و گنبدکاووس آغاز می شود.
وی اضافه کرد: افتتاح 7 طرح ورزشی شامل ساختمان وزنه برداری گرگان، سالن های ورزشی روستاهای امیرآباد، معصوم آباد و کفشگیری و جاده سلامت بندرگز، کردکوی و علی آباد کتول از جمله طرح های قابل بهره برداری این ایام مبارک است.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان همچنین از تلاش برای تکمیل ساختمان های هتل ورزش گرگان و استخر سرپوشیده بندرترکمن در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: تجهیز این اماکن ورزشی پس از بهره برداری، در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
وی به توسعه ورزش استان پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی سرانه فضای ورزشی هر نفر در این منطقه 14سانتی متر بود که امروز با تلاش های صورت گرفته به 57 سانتیمتر افزایش یافته است.
طیبی افزود: بهره مندی زنان از سالن های ورزشی اختصاصی، مشارکت فعالانه بخش خصوصی درایجاد باشگاه ها، توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی، ایجاد 100 خانه ورزش تجهیز شده در روستاها، افزایش مربیان مرد و زن و در پی آن ورزشکاران و میزبانی از مسابقات کشوری و بین المللی ، از جمله اقدامات ورزش استان پس از انقلاب است.
به گفته وی میانگین سرانه فضای ورزشی برای هر نفر در کشور 80 سانتیمتر است.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 47 درصد آن روستایی هستند.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.