محمدرضا عباسی معاون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اکنون سطح سبز مزارع گندم استان 240 هزار و 374 هکتار است که بیش بینی می شود از این مقدار، یک میلیون و 300 هزار تن محصول تولید شود.
وی همچنین در مورد تامین کود موردنیاز مزارع گندم گفت: روزانه بین 600 تا 500 تن کود ازته در اختیار کشاورزان قرار میگیرد که توصیه می شود زارعین برای استفاده از کود در هر مرحله از کاشت و داشت، از نظر کارشناسان استفاده کنند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: علت ازدحام در مراکز توزیع کود استان به خاطر بارندگی اخیر و احساس بیشتر به کوددهی توسط کشاورزان است که تلاش می شود با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، نگرانی در تامین کود به حداقل برسد.
عباسی گفت: در ماه های بهمن و اسفندماه امسال برای مزارع گندم استان، مصرف 40 هزار تن کود پیش بینی می شود.
به گفته وی تاکنون 80 هزار کود موردنیاز میان کشاورزان به ویژه گندمکاران گلستان توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 هزار تن بیشتر است.
بیشترین سطح زیر کشت محصولات پاییزه گلستان مربوط به گندم است و کشاورزان با توجه به اقلیم متفاوت و قرار داشتن زمین های زراعی در مناطق کوهستانی و دشت، از مهر تا اواخر آذر ماه به کشت این محصول مشغول هستند.
گلستان از قطب های تولید گندم کشورمحسوب می شود و هر سال رتبه های دوم یا سوم تولید این محصول را به خود اختصاص می دهد.
هر سال برداشت گندم از زمین های زیرکشت در گلستان از میانه خرداد آغاز و تا برداشت محصول آخرین مزرعه در میانه های شهریور ماه ادامه دارد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور دارای 667 هزار هکتار زمین زراعی است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.