حجت الله خلیل زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اجرای شبکه توزیع گاز، فیبرنوری، آب، مخابرات، خط انتقال آب، ایجاد فضای سبز، تکمیل ساخت سیل بند، طرح توسعه ای تصفیه خانه های فاضلاب در شهرک های بندرگز و مینودشت و ناحیه صنعتی سیمین شهر از جمله طرح های آماده بهره برداری دهه فجر امسال است.
وی افزود: اجرای تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی آق قلا، ناحیه صنعتی آقچلی گنبدکاووس، ایجاد خط انتقال برق 20 کیلوولت، خط انتقال آب، آسفالت و ساخت کانال بتنی از دیگر طرح های قابل بهره برداری ضهرک صنعتی گلستان است.
خلیل زاده اضافه کرد: در گلستان 23 شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی اترک وجود دارد که 11 شهرک و ناحیه صنعتی دارای تصفیه خانه، 23 شهرک و ناحیه صنعتی دارای آب و124 کیلومتر شبکه توزیع، متصل به برق با 183 کیلومتر شبکه توزیع، برخوردار از شبکه توزیع گاز با 108 کیلومتر، 22 شهرک و ناحیه صنعتی بهره مند از مزایای مخابرات و 15 شهرک و ناحیه صنعتی دارای فیبر نوری و اینترنت هستند.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان 23 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک برای سرمایه گذاری آماده شده که تا پایان شهریور امسال 736 واحد در این بخش ها با سرمایه گذاری هشت هزار و 308 میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای 13 هزار و 519 نفر به بهره برداری رسید.
واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان 27 درصد در بخش شیمیایی، 25 درصد در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی، 16 درصد در بخش فلزی، 9 درصد سلولزی، هفت درصد در بخش کانی غیرفلزی و بقیه در بخش برق و الکترونیک و نساجی و خدمات فعال هستند.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس مسکن سال 1395 یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت را در 14 شهرستان جای داده و اقتصاد ساکنان آن بویژه در مناطق روستایی بر پایه کشاورزی استوار است.
6204
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.