به گزارش ایرنا، فرشته دست پاک عصر سه شنبه در جمع فعالان صنعت فرش دستباف استان گلستان اظهار داشت: اکنون دو میلیون و 500 هزارنفر در صنعت فرش دستباف کشور مشغول به کارند و باید از تولید این صنعت بومی که بیشترین ارزش افزوده را برای کشور دارد به درستی صیانت کرد.
به گفته دست پاک،ایجاد هر شغل در صنعت فرش دستباف به عنوان بزرگترین صنف کشور به 150 تا 100 میلیون ریال احتیاج دارد در حالی که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد یک شغل در سایر بخش ها حداقل به 2 میلیارد ریال سرمایه نیاز است.
رییس ملی فرش ایران بر لزوم سرمایه گذاری روی کیفیت تولید فرش دستباف کشور اشاره کرد و گفت: استفاده از مواد اولیه طبیعی در تولید، شناسنامه دار کردن فرش دستباف در استان ها به ویژه ترکمن و افزایش پوشش تعداد بیمه شدگان از جمله اولویت های حمایت از بافندگان فرش دستباف در سال آینده است.
در حاشیه این نشست از 9 نفر برتر دومین جشنواره گره زرین استان گلستان در حوزه های بافت ترکمن، فارسی باف، طراحی، رنگرزی و مرمت تقدیر و به طور رسمی نمایشگاه فرش دستباف این استان در جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.
این نمایشگاه تا پنجم بهمن دایر است.
گلستان واقع در شمال کشور جزو 9 استان مهم تولید فرش دستباف به شمار می رود به طوری که اکنون 50 هزارنفر بافنده در این صنعت فعالیت دارند.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.