به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه که ظهر سه شنبه و باحضور معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، مدیران، روسای واحدها و کارشناسان جهادکشاورزی برخی شهرستان های شرق گلستان آغاز به کار کرد، 42 شرکت تولیدی داخلی از 9 استان و نمایندگی فروش چهار کشور خارجی حضور دارند.
این نمایشگاه که در برپایی آن شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی اسپاد جم گلستان و سازمان های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و اداره کل دامپزشکی این استان به همراه سازمان توسعه تجارت ایران مشارکت دارند، از امروز تا پنجم بهمن، هر روز از ساعت 15 تا 21 آماده بازدید و خرید کشاورزان منطقه است.
به گفته فرهاد کفایی پور، مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه های بین المللی اسپاد جم به عنوان مجری برپایی نمایشگاه، 42 شرکت تولید کننده از استان های آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، مرکزی، کردستان، همدان، تهران، مازندران، البرز و گلستان و نمایندگی فروش چهار شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، چین و کره جنوبی در این نمایشاه حضور دارند.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه اظهار داشت: برپایی نمایشگاه های تخصصی با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و دامپروری شرق گلستان و این شهرستان از نیازهای ضروری منطقه است.
عبدالقدیر کریمی گفت: گنبدکاووس به تنهایی با 160 هزار هکتار اراضی زراعی، چهار هزار هکتار باغ و دو هزار هکتار مرزعه پرورش ماهی، 360 هزار راس دام سبک و 80 هزار راس دام سنگین و نیز پنج هزار دستگاه ماشین آلات و ادوات بخش کشاورزی از شهرستان های مهم در تولیدات این بخش در کشور و استان گلستان است.
وی اضافه کرد: ارزش حدود یک میلیون تن تولیدات سالانه بخش کشاوری گنبدکاووس، افزون بر 16 هزار میلیارد ریال است که اهمیت برپایی نمایشگاه های تخصصی را در این شهرستان و منطقه شرق گلستان دوچندان کرده است.
به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: این نمایشگاه با هدف آشنایی بیشتر بهره برداران با ادوات، ماشین آلات و نهاده های جدید بخش کشاورزی و صنعت دام و طیور برپا شده است.
غلامعلی نورا افزود: گنبدکاووس و 6 شهرستان دیگر واقع در شرق استان گلستان ظرفیت بالایی در تولیدات بخش کشاورزی و دام و طیور دارند که آشنایی بهره برداران این منطقه با ادوات، ماشین آلات و نهاده های جدید کشاورزی و دامی گامی موثر در بهبود شیوه ها و راندمان تولید خواهد بود.
وی اضافه کرد: کاهش مواد آلی خاک و کوچک شدن اراضی کشاورزی از یک سو و افزایش جمعیت و نیاز به تولیدات کشاورزی، استفاده از شیوه ها و ماشین آلات نوین در زراعت و باغبانی برای افزایش راندمان تولید را ضروری کرده است.
به گفته نورا، ظرفیت تولیدات بخش کشاورزی و دامی استان گلستان قابلیت دو برابر شدن را دارد به شرط اینکه کشاورزان از نقطه نظرات کارشناسان و شیوه های نوین مثل گلخانه بیشتر استفاده نمایند.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفر گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند که شهرستان گنبدکاووس به تنهایی 350 هزار نفر جمعیت دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.