قربانعلی بذرافشان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: برای ساخت این دو مدرسه اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال صرف شده است.
وی افزود: مدرسه 12 کلاسه شهر آزادشهر که در جنب دانشگاه آزاد این شهر قرار دارد، تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با بیش از 20 میلیارد ریال هزینه تا ایام دهه فجر تجهیز و به بهره برداری می رسد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در ادامه گفت: یک مدرسه 6 کلاسه نیز با همت خیرین جوان مدرسه ساز و با همکاری بنیاد برتر و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در روستای سبزواری های بخش مرکزی شهرستان آزادشهر تا دهه فجر آماده بهره برداری می شود.
بذرافشان با اشاره به فعالیت های انجام شده در مناطق محروم این شهرستان بیان کرد: از آنجایی که دانش آموزان روستای نرگس چال هنوز هم در کانکس درحال تحصیل هستند، بسیج سازندگی شهرستان نیز ساخت یک مدرسه دو کلاسه را در این منطقه آغاز کرده که امیدواریم سال آینده به اتمام برسد.
وی با اشاره به کمبودهای آموزش و پرورش آزادشهر افزود: تا پایان دی ماه اعتبار اعطایی از سوی وزارت آموزش و پرورش 500 میلیون ریال است می باشد و اعتبار کسب شده از محل درآمدهای مندرج در 4 بند مفاد درآمدی قانون شوراهای آموزش و پرورش نیز در مجموع بیش از 27 میلیارد ریال است که از این مبلغ 16 میلیارد ریال به صورت مستقیم در اختیار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس قرار گرفته است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر در ادامه گفت: نماینده مردم آزادشهر نیز از محل اعتبارات مجلس شورای اسلامی دو میلیارد و 500 میلیون ریال برای تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی و سرمایشی اختصاص دادند.
بذرافشان بیان کرد: از مجموع دریافتی های آموزش و پرورش از محل درآمدهای خود، تنها 140 میلیون ریال به این اداره رسیده است و باقیمانده این مبلغ که با کمک های مردمی تامین شده، در اختیار مدارس میباشد که صرف هزینه طرح های فوق برنامه و تجهیز مدارس می شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آزادشهر تصریح کرد: با تمام این موارد اداره سیستم آموزشی شهرستان برای 17 هزار دانش آموز با مشکلاتی روبروست و کمک اولیا برای بهتر شدن روند تربیتی و آموزشی دانش آموزان ضرروی است.
بذرافشان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان آزادشهر در حوزه پژوهش به رتبه اول کشوری دست یافته، دبیرخانه قطب کشوری علوم انسانی در این منطقه دایر شده که در انتشار فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزان و تربیت آنها با محوریت فعالیت‌های پژوهشی بسیار تاثیرگذار است.
شهرستان 95 هزار نفری آزادشهر با 17 هزار دانش آموز و 140 مدرسه در شرق استان گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.