به گزارش شامگاه شنبه خبرنگار ایرنا از یک صد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر گرگان، عبدالرضا دادبود اظهار داشت: برای تحقق این هدف باید به سوی هم گرایی با دستگاه های دخیل در حوزه ورزش حرکت کورده و بتوانیم اثر آن را در سایر حوزه ها به خصوص سلامت مشاهده کنیم.
وی بیان داشت: در حال حاضر شهرداری گرگان با دارا بودن 10 سالن ورزشی و 5 زمین چمن مصنوعی و دیگر مجموعه های ورزشی در مجموع 16 هزار متر مربع مجموعه ورزشی در اختیار شهروندان قرار داده که با تکمیل طرح های در حال ساخت در سال آینده این رقم به 68 هزار مترمربع خواهد رسید.
وی گفت: در حال حاضر 454 دستگاه بدنسازی در پارک‌های گرگان وجود دارد که تا پایان سال 335 دستگاه دیگر به این وسایل اضافه خواهد شد.
شهردار گرگان ادامه داد: در خرید های جدید توجه ویژه ای به افراد کم توان و معلول و همچنین کودکان شده بطوریکه 2 مجموعه حرفه‌ای و معمولی دستگاه‌های بدنسازی مختص معلولان و پنج مجموعه دستگاه‌های بدنسازی برای کودکان در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: آیین نامه تشویق و حمایت از قهرمانان ورزشی گرگان تنظیم شده و با ارایه و تصویب شورا، همه قهرمانان ملی ، بین المللی و المپیکی از مزایای آن از جمله پاداش های نقدی بهرمند خواهند شد.
در این جلسه همچنین مدیر کل ورزش و جوانان گلستان که بعنوان مهمان حضور داشت گفت : احداث زیر ساخت ها و سالن های ورزشی به تنهایی دلیلی برای جذب بیشتر شهروندان به ورزش نیست و باید با افزایش انگیزه ها، حمایت از ورزش های مفرح و تغییر تدریجی باور عمومی به دنبال جذب و گرایش مردم به ورزشهای همگانی و عمومی باشیم.
بهمن طیبی اظهار داشت: سرانه مجموعه های ورزشی گرگان از استان پایین تر اما در مقابل مراکز تخصصی ورزشی گرگان زمینه برای فعالیت مردم در سطوح همگانی و قهرمانی بیشتر است .
طیبی از افتتاح هتل ورزش در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 7 پروژه ورزشی در گرگان به بهره برداری می رسد.
وی به بخشی از مصوبات دور دوم سفر کاروان دولت تدبیر و امید به گرگان اشاره کرد و گفت: از مجموع 133 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده دستگاه ورزش، بیش از دو سوم آن مختص گرگان است که در پروژه هایی همچون احداث سالن شش هزار نفره کریم آباد ، سالن تخصصی ژیمناستیک و اتمام پروژه های نیمه کاره هزینه خواهد شد.
برای این جلسه 20 موضوع به عنوان دستور کار قرار داشت اما فقط برگزاری یک جلسه فوق العاده به رای گیری گذاشته و مصوب شد .
شورای شهر گرگان 9 عضو دارد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.