به گزارش خبرنگار ایرنا امیر عبدوس روز شنبه در نشست خبری به مناسب 29 دی روز هوای پاک اظهار داشت: پیگیری جذب اعتبار این دستگاه تا سقف هشت میلیارد ریال انجام شده و تا پایان تیر ماه سال آینده راه اندازی می شود.
وی اظهار کرد: حذف محل تخلیه فاضلاب از منطقه هزارپیچ، حذف و برطرف کردن مشکلات واحدهای آلاینده در زمینه های آب و هوا شامل کارخانه های ایزوگام و تولید کاغذ در گرگان، 2 واحد کشتارگاه در شهرهای گرگان و بندرترکمن و چندین مرغداری دیگر بخش دیگری از اقدامات این اداره کل برای کاهش آلودگی هوا در گلستان بود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: یکی از عمده مشکلات آلودگی هوا در استان، سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی بود که با توجه به اخطارهای جهاد کشاورزی و ورود دستگاه قضا برای برخورد جدی با متخلفین از مقدار این اقدامات کاسته و برای کمک به اقتصاد کشاورزان، یک واحد تولید چوب و کاغذ آمده خرید ضایعات کشاورزی برای استفاده در تولید کاغذ است.
*** آبگیری تالاب گمیشان
عبدوس افزود: بارندگی های اخیر باعث آبگیری تالاب گمیشان شد و روند زمستان گذرانی پرندگان مهاجر این تالاب را تداوم بخشید.
وی اضافه کرد: این تالاب متصل به دریا است و حق آبه ای از دریا و رودخانه های بالا دست ندارد و از سوی دیگر خروجی تالاب به دریا باز شده و تالاب از سیلاب ها و روان آب های فصلی آبگیری می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در ادامه به بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: در این بودجه برای اولین بار در ردیف اعتبارات ملی 80 میلیارد ریال برای کمک به حفاظت پارک ملی گلستان و 10 هزار میلیارد ریال برای ایجاد تاسیسات منطقه ای تبدیل پسماند به مواد یا تولید انرژی با اولویت مشارکت بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.
*** سهم بودجه از سفر رییس چهوری به استان
مدیر کل حفاظت محیط زیست گلستان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا به مصوبات سفر هیات دولت به گلستان در حوزه محیط زیست اشاره کرد و گفت: عقد تفاهم نامه برای هوشمندسازی سیستم اطفا حریق در پارک ملی گلستان یکی از مهمترین مصوبات سفر بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قول داد که این سامانه در مدت 9 ماه تحویل داده شود.
عبدوس ادامه داد: بیشترین آتش سوزی پارک ملی گلستان مربوط به جاده ترانزیت گرگان به مشهد است و با توجه به مشکل زیرساخت های حوزه برق، مصوبات شد این زیرساخت ها از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین هزینه شود
3014 /3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.