غلامرضا بیکی ظهر شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: راهداران از پنجشنبه هفته گذشته تا صبح امروز(شنبه) به دنبال بارش برف در جاده های کوهستانی عملیات پاشیدن شن و نمک را به مرور برای بازنگهداشتن آمد و شد خودروها در محورهای پرتردد کوهستانی انجام داده اند.
به گفته وی در این مدت حدود 2 هزار تن شن و نمک در جاده های کوهستانی به ویژه توسکستان(گرگان - شاهرود)، خوش ییلاق (آزادشهر - شاهرود)، جنگل گلستان (مینودشت - بجنورد) و دراز نو در شهرستان کردکوی استفاده شده است.
بیکی افزود: هم اکنون برف خفیف در این جاده ها می بارد و رانندگان هنگام آمد و شد حتما زنجیر چرخ و البسه گرم همراه داشته باشند.
وی اضافه کرد: همچنین از فردا (یکشنبه) یخبندان و بوران برای محورهای کوهستانی پیش بینی می شود و ضرورت دارد که رانندگان پیش از سفر آخرین اطلاعات راه های استان را دریافت کنند.
بیکی در خصوص وضعیت راه های روستایی کوهستانی استان گفت: راهداران علاوه بر امکانات و تجهیزات خودرویی اداره کل از ظرفیت دهیاری ها برای برف رویی جاده های فرعی به ویژه روستاها استفاده می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم با اشاره به استقرار 24اکیپ راهداری در راه های استان گفت: اکنون 20 هزار تن نمک و ماسه در 13راهدارخانه استان ذخیره و تعدادی نیز برای استفاده هنگام لزوم در راه های استان جاگذاری شده است.
مهدی میقانی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال جاده گلیداغ - مراوه تپه به اسلام آباد مانه و سملقان استان خراسان شمالی و مسیر دسترسی روستای کنداسکو گالیکش مسدود است که با تلاش راهداران تا ساعاتی دیگر باز خواهد شد.
وی گفت: این اداره کل برای تسهیل در آمد و شد خودروها در 696 کیلومتر از 55 گردنه برفگیر استان، نیروها، امکانات و تجهیزات خود را آماده دارد.
وی توصیه کرد: رانندگان تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم، خوراک مناسب و سوخت کافی به همراه داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل در جاده ها با شماره 141 مرکز مدیریت راهها تماس بگیرند.
وی ادامه داد: هماهنگی لازم با بخش خصوصی و سایر دستگاه های مربوطه انجام شده تا در زمان لزوم، ماشین آلات این بخش ها، دهیاری ها و فرمانداری ها برای باز نگه داشتن جاده های اصلی و راههای روستایی استفاده شود.
بر اساس آخرین الگوهای پیش یابی، سامانه بارشی تا اواخر وقت امشب شنبه در استان مستقر بوده و به فعالیت خود ادامه می دهد .
به گفته نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان از روز یکشنبه روند کاهش ابر با گذر این سامانه پیش بینی می شود.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بیشرین بارش برف ثبت شده در استان مربوط به منطقه افرا تخته علی آباد و دراز نو کردکوی با 85 سانتیمتر بوده و بیشترین بارش باران نیز در رامیان با 117میلیمتر ثبت شده است.
به گزارش ایرنا، استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور با داشتن یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت ساکن در 14شهرستان از لحاظ آب و هوایی هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را دارد.
استان گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.