سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ماموران این یگان مرزی روز پنجشنبه گذشته یک دستگاه تریلی ترانزیت حامل تعداد 1977 کارتن معادل 9 هزار و 885 بسته کاغذ A4 که قصد خروج از مرز اینچه برون را داشت، توقیف کردند.
وی افزود: در اظهارنامه صادراتی محموله این تریلی تزانزیت، بار خودرو حدود 25 تن سنگ گرانیت نطنز اعلام ولی همراه آن کاغذ نیز جاسازی شده بود.
وی افزود: صاحبان کالا که از اهالی آق قلا و گنبدکاووس هستند، سه روز قبل از توقیف خودرو در اینچه برون، مراحل تشریفات قانونی، ارزیابی و پلمپ تریلی را در پایانه صادراتی گنبدکاووس انجام داده و قصد صادرات محموله به کشور ترکمنستان را داشتند.
سرهنگ سراوانی اضافه کرد: پس از ورود این دستگاه تریلی ترانزیت به محوطه گمرگ اینچه برون، ماموران مرزبانی با مشکوک شدن به بار خودرو و با هماهنگی نماینده گمرک اینچه برون، اقدام به فک پلمپ کامیون و بازرسی از محموله آن می کنند که منجر به کشف کاغذهای قاچاق می شود.
وی تصریح کرد: با دستور مقام قضایی محموله کاغذ قاچاق در انبار گمرک تخلیه و خودرو نیز توقیف شده است.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از ممانعت خروج 300 راس گوسفند از میله مرزی منطقه نارلی شهرستان مراوه تپه توسط ماموران مرزبانی درحین گشت زنی خبر داد و گفت: این احشام که روز گذشته بدون چوپان برای تعلیف رها شده بودند، قبل خروج از میله های مرزی توسط مرزبانان به داخل خاک جمهوری اسلامی هدایت و سپس توقیف شدند.
سرهنگ سراوانی افزود: برای صاحب این گله که از عشایر کرد خراسان شمالی می باشد، برحسب دستور مقام قضایی پرونده ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.
به گزارش ایرنا، اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی و ریلی استان گلستان می باشد که در بخش داشلی برون گنبدکاووس در 80 کیلومتری شمال این شهرستان و در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.
اینچه برون مرکز گمرکات استان گلستان بوده و زیرمجموعه آن پایانه های صادراتی در گرگان و گنبدکاووس، گمرک امانات پستی در گرگان، گمرک بندرترکمن، گمرک فرودگاه بین المللی گرگان است.
هنگ مرزی اترک گلستان، مسئولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را درمحدوده این استان به طول تقریبی 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.