منصور فرشاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از بارش 23 تا 80 میلی متری باران از عصر پنجشنبه هفته گذشته تا صبح امروز شنبه در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد و گفت: با بارش های خوب دو روز گذشته میزان بارش ها از ابتدای سال زراعی جاری (مهرماه) تا الان در گنبدکاووس به 207.2 میلیمتر افزایش یافت.
وی بارش های امسال را نوید بخش سال زراعی خوب برای کشاورزان گنبدی دانست و اضافه کرد: کمترین میزان بارش مربوط به شهر مرزی اینچه برون با 23 میلی متر و بیشترین آن نیز مربوط به روستای 'کاکا' از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس با 80 میلی متر بوده است.
وی، میزان بارش دو روز اخیر در شهر گنبدکاووس و حومه را نیز 49.3 میلی متر اعلام کرد و گفت: دراین مدت در برخی نقاط دیگر مانند 'کرند، کلیجه، قره کسلخه، قره ماخر، دولت نظر، چات، ای تمر و خیرخوجه' از توابع بخش مرزی داشلی برون این شهرستان نیز از 25 تا 43.5 میلی متر باران باریده است.
رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس میزان بارش در دهستان آق آباد و ایمر ملاساری از توابع بخش مرکزی این شهرستان را به ترتیب 48.5 و 80 میلی متر اعلام کرد و گفت: در دو روز اخیر در دو شهرستان همجوار گنبدکاووس یعنی آزادشهر و رامیان نیز به ترتیب 60 و 117 میلی متر باران باریده است.
مشاهدات روز گذشته خبرنگار ایرنا از نوار مرزی گنبدکاووس در بخش داشلی برون و روستاهایی همچون کلیجه و قولاق بورته حاکی از بارندگی های بسیار خوب در این مناطق است؛ بخش مرزی داشلی برون و روستاهای آن از مناطق خشک و کم باران استان گلستان محسوب می شود.
این بارندگی ها سبب خوشحالی ساکنین این مناطق شده که عموما دامدار و کشاورز هستند و کشت و زرع دیم خود را به امید باران انجام می دهند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت و دارا بودن اقلیم خشک و نیمه خشک و 160 هزار هکتار اراضی زراعی که 60 درصد آن دیم است، درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.