به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدحسن طاهری جمعه شب در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی در مسجد قائمیه گنبدکاووس افزود: اگر امروز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم به برکت خون شهید نواب صفوی و همرزمانش است که تشکیل حکومت اسلامی را پایه گذاری کردند.
وی با تاکید بر ضرورت تجلیل از مقام شهید نواب صفوی درجامعه، اضافه کرد: این شهید بزرگوار در شرایطی پا به عرصه مبارزه گذاشت که جامعه ایران در سلطه محض تفکر رضاخانی، فرزندش محمدرضا شاه پهلوی و حضور دولت های استعمارگر و مستکبر بود و کسی جرات اعتراض نداشت.
طاهری باتشریح چگونگی فعالیت و مبارزات شهید نواب صفوی علیه رژیم پهلوی و اعدام انقلابی برخی سران این رژیم و نیز کمک به حضور نمایندگان واقعی مردم به مجلس از جمله آیت الله کاشانی و مصدق و همچنین کمک به ملی شدن نفت، اظهار داشت: مجموعه این فعالیت ها سبب شد تا رژیم پهلوی، وی و چندتن از همرزمانش را دستگیر کرده و با تیرباران به شهادت برسانند.
عضو شورای مرکزی فداییان اسلام ادامه داد: چند سال پس از شهادت نواب صفوی امام راحل در سال 41 نهضت خود را با هدف تشکیل حکومت اسلامی آغاز کرد که این نهضت با همراهی توده مردم و علما و روحانیون در بهمن 57 به پیروزی رسید.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز دشمنان و استکبار جهانی تلاش زیادی از جمله ترور شخصیت ها، جنگ داخلی، جنگ هشت ساله و تحریم های اقتصادی و سیاسی و درچند سال گذشته هم با ایجاد گروهک های داعش و تکفیری، برای سرنگونی انقلاب ملت ایران انجام دادند که درسایه رهبری های هوشمندانه امام راحل و نیز جانشین خلف ایشان به نتیجه نرسیدند.
طاهری افزود: امروز انقلاب اسلامی، الگوی جبهه مقاومت در کشورهای منطقه است و هر پیروزی رزمندگان مقاومت در عراق و سوریه و یمن، پیروزی انقلاب اسلامی به حساب می آید.
وی به مشکلات اقتصادی و معیشی مردم نیز اشاره کرد و اظهار داشت: همه این مشکلات به تحریم ها ربط ندارد و دولتمردان بایستی با کنترل نقدینگی که در دو دولت گذشته (احمدی نژاد و روحانی) بسیار افزایش یافته و نیز برخورد با سرمایه داران متخلف و بانک های رباخوار به وضعیت سر و سامان دهند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم همچون سال های قبل قرار بود، 'مهدی عبدخدایی' دبیرکل جمعیت فداییان اسلام و همرزم شهید نواب صفوی حضور داشته و سخنرانی نماید که بنابر اعلام مسئولان برگزاری مراسم، ایشان روز گذشته به دلیل بیماری و بستری شدن در بیمارستان، موفق به حضور در گنبدکاووس نشدند.
در این مراسم معنوی علاوه بر امام جمعه گنبدکاووس، جمع زیادی از مردم این شهر و برخی علما و روحانیون حضور داشتند.
به گزارش ایرنا، سید مجتبی میرلوحی متولد سال 1303 معروف به نواب صفوی روحانی شیعه و بنیانگذار و رهبر تشکیلات فدائیان اسلام بود.
وی دروس حوزوی مانند فقه و اصول، تفسیر قرآن و اصول سیاسی و اعتقادی را در تهران و سپس در نجف فرا گرفت.
شهید نواب صفوی از پیشتازان مبارزه مسلحانه علیه رژیم پهلوی بود؛ برخی از نویسندگان تاریخ معاصر، تلاش‎های نواب صفوی و یارانش را در پیروزی جنبش ملی شدن صنعت نفت ایران موثر دانسته ‌اند.
وی به همراه برخی از یارانش 27 دی ماه 1334 توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسید.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.