مهدی میقانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر 20 هزار تن نمک و ماسه در 13راهدارخانه استان ذخیره و تعدادی نیز برای استفاده هنگام لزوم در راه های استان جاگذاری شده است.
وی با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی برای آمادگی مقابله با بحران های احتمالی ناشی از بارش ها، تعداد نیروهای راهداری مستقر در راه های استان را 341 نفر در قالب 24 اکیپ راهداری با 163 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین عنوان کرد.
بگفته وی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در زمستان امسال برای تسهیل در آمد و شد خودروها در 696کیلومتر از 55 گردنه برفگیر استان، در آماده باش است.
وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف شدید و کاهش دما در 72 آینده در استان گلستان، شهروندان از تردد غیرضروری در جاده های کوهستانی خودداری کنند.
وی توصیه کرد: رانندگان کلیه تجهیزات ایمنی مانند زنجیر چرخ و لباس گرم، خوراک مناسب و سوخت کافی به همراه داشته و در صورت بروز هرگونه مشکل در جاده ها با شماره 141 مرکز مدیریت راهها تماس بگیرند.
وی ادامه داد: هماهنگی لازم با بخش خصوصی و سایر دستگاه های مربوطه انجام شده تا در زمان لزوم، ماشین آلات این بخش ها و دهیاری ها و فرمانداری ها به کار گرفته شود.
در همین پیوند معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گلستان گفت: پیش بینی می شود امروز و فردا گلستان شاهد کاهش 10 تا 14 درجه ای دما باشد.
محمدرضا رحمن نیا بیان کرد: در این مدت و با نفوذ سامانه بارشی و سرد، گلستان شاهد باران و رعد و برق در مناطق دشت و کوهپایه و برف و کولاک در مناطق کوهستانی خواهد بود.
گلستان از لحاظ آب و هوایی هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا را دارد و از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.