سفر رییس جمهور به فضای اجتماعی و مجازی گلستان ختم نشد و استان های همسایه همچون مازندران، خراسان شمالی و سمنان نیز به بررسی و پوشش خبری این سفر پرداختند.
گسترده ترین بازتاب حضور هیات دولت دوازدهم در بین مردم گلستان در شبکه اجتماعی تلگرام بود که کاربران بیشتری دارد و مردم در آن به تبادل مطلب و اخبار می پردازند.
در این شبکه اجتماعی کاربران یا به صورت حضور در گروه و یا کانال به ارائه دیدگاه پرداختند، در گروه های این شبکه بیشتر نظرات از جنس مطالبه گری بود و درخواست هایی که در بخش های مختلف از رییس جمهور خواسته می شد همانند نیازهای حوزه آب، توجه به کشاورزی به عنوان اشتغال عمده مردمان این خطه و اشتغال جوانان.
توجه به راه های روستایی و محرومیت زدایی یکی دیگر از مطالبی بود که کاربران تلگرامی هم در گروه ها و هم در کانال ها به آن پرداختند.
گروه هایی همچون گلستان امروز، ترکمن صحرایی ها و حامیان محیط زیست گلستان در کنار پوشش خبری سفر رییس جمهور، کاربران نظرهای شخصی خود را در این گروه ها بارگزاری کردند.
در کانال های تلگرامی همچون خبر فوری گلستان، خبرهای مهم گلستان، گلشن مهر و گلستان آنلاین مطالبات با رنگ و لعاب متفاوت عرضه شد، برخی از این کانال ها اخبار را به صورت لحظه ای منعکس و برخی به ارائه پیشنهادات در مورد طرح های شروع شده اجرایی از دور اول سفر رئیس جمهور در سال 93 البته بعضا با کنایه و نقد پرداختند.
همچنین اشتغال زنان، نگاه مرد سالاری در دستگاه های اجرایی و خدماتی، استفاده از نیروی های غیر بومی در مدیریت ادارات و دستگاه های استان گلستان از جمله مطالب منعکس شده بود.
در حالیکه برخی کانال های تلگرامی استان گلستان در مسائل مختلف فعالانه عمل می کنند واکنشی به سفر رییس جمهور نداشته و حتی از پوشش خبری آن نیز خودداری کردند.
همچنین تعدادی دیگر از کانال ها و گروهها خواستار حضور نماینده ای از فعالان فضای مجازی گلستان در نشست خبری رییس جمهور بودند.
اینستاگرام فضای مجازی عمومی دیگری بود که کاربران آن با دست بازتر به عرضه پست های مختلف از جمله بریده هایی از سخنان دکتر روحانی در جمع مردم گنبد پرداختند، رنگ سیاسی در اظهار نظرهای اینستایی بیشتر به چشم می خورد.
بخش هایی از سخنان دکتر روحانی در مورد گلستان با تعبیر رنگین کمان اقوام از سوی کاربران بیشتری عرضه شده بود که به این ترتیب و با توجه به حضور قومیت های مختلف در جمع استقبال کنندگان به اصطلاح مجازی ها لایک بیشتری هم خورد.
برخی کاربران اینستاگرامی در پست های خود از تعبیر رییس جمهوری نسبت به اقوام گلستان گلایه و آن را ادامه شعارهای گذشته دانستند و معتقدند بهای چندانی به حضور اقوام در سطوح سیاسی استان و کشور داده نمی شود و گروه دیگری خلاف این نظر را داده و ابراز داشتند حضور اهل تسنن و بویژه ترکمن ها به عنوان جمعیت غالب قومی گلستان در مدیریت و توسعه اقتصادی استان زیاد بوده و این از دستاورد های دولت است.
کاربری در پست اینستاگرامی خود نوشت: 'رئیس جمهور روحانی ما سنی هستیم و سنی بودن نباید دستمایه تبعیض باشد'.
کاربری دیگر نیز پست کرد: ' آقای روحانی گلستان را جوانان گلستان را دریابید' و کاربری دیگر نیز بدون توضیح بیشتر با انتشار عکسی از جوان که در حال دستفروشی بود نوشت: 'گلستان دیگر توان صبوری ندارد، #اشتغال'.
بازتاب مردمی حضور رییس جمهور در گلستان در شبکه های یوتوب و توییتر نیز بازتاب یافت.
دستاوردهای سفر، وحدت اقوام گلستان و پیشنهاد و مطالبه و البته گلایه از طرح های اجرایی بر زمین مانده از سفر قبلی رییس جمهور به گلستان و حتی دولت های قبل تر از جمله موضوعات مطروحه در این شبکه ها بود.
فعالان شبکه توییتر سفر رییس جمهور را با مسائل اقتصادی و معیشتی گلستان و منطقه شمال و شمال شرق کشور پیوند زدند.
برخی کاربران توییتر سفر رییس جمهور را تحکیم بخش همدلی و نزدیکی بیشتر اقوام گلستان دانستند و آن را مقدمه شتاب بیشتر حرکت استان در توسعه اقتصادی عنوان کردند.
کاربرات توییتری نوشتند؛ 'گلستان تشنه است' ، 'گلستانی سنی و شیعه، ایرانی هستند'، ' گلستان در رویای توسعه؛ رویایی که گذشتگان به گور برده اند' ، ' آقای رییس جمهور سفر کردن به گلستان دردی دوا نمی کند، استان نیاز به مدیر و اعتبار دارد'.
در این بین برخی کاربران توییتر توجه دولت روحانی به گلستان بویژه شناخت 52 ساله شخص رییس جمهور (از دوران جوانی) از گرگان را به فال نیک گرفته و معتقدند رویکرد دولت در حمایت از اقوام و مذاهب مختلف مزیتی برای استان گلستان محسوب شده و از این منظر ره آوردهای خوبی برای منطقه شاهد خواهیم بود.

استخراج: رضا غلامی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.