به گزارش ایرنا علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در افتتاح یا کلنگ زنی متمرکز طرح های میراث فرهنگی گلستان اظهار داشت: تاکنون 45 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای 880 پروژه مرتبط در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.
وی همچنین در خصوص استان گلستان گفت: در حاشیه سفر رییس جمهوری 910 میلیارد ریال اعتبار به میراث فرهنگی گلستان اختصاص داده می شود.
به گفته وی، این اعتبار برای اجرای طرح های گردشگری و میراث فرهنگی استان گلستان همچون احیای دیوار دفاعی گرگان و توسعه زیر ساخت های گردشگری جزیره آشوراده هزینه خواهد شد.
وی افزود: استان گلستان دارای ظرفیت های بکر در حوزه گردشگری، تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی است.
مونسان به 160 طرح در دست اجرا در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان هم اشاره کرد و افزود: 34 طرح درحوزه ساخت هتل با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال و ایجاد هفت هزار و 853 تخت است.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود بیشتر این طرح ها تا پایان دولت تدبیر و امید بهره بردای شود.
به گزارش ایرنا رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با بهره برداری از 34 هتل در دست ساخت در گلستان پنج هزار و 700 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
به گفته وی، از 17 هتل موجود در استان گلستان 11 مورد در دولت دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
مونسان همچنین اضافه کرد: در سفر رییس جمهوری به گلستان (امروز دوشنبه) به طور متمرکز 12 پروژه گردشگری و میراث فرهنگی استان با حجم سرمایه‌گذاری یکهزار و 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
دکتر روحانی رییس جمهوری صبح امروز دوشنبه از طریق فرودگاه کلاله وارد استان گلستان شد و دو روز میهمان مردم این استان است.
نخستین سفر اعضای دولت به استان گلستان آذر سال 93 انجام شد.
6204.1648/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.