به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود حجتی روز دوشنبه در حاشیه بهره برداری از بزرگترین سیستم آبیاری تحت فشار اراضی گلستان در شهرستان آق قلا واقع در شمال این استان اظهارداشت: تلاش می شود با لایروبی مستمر و بهسازی سازه های این آب بندان ها علاوه بر بهره مندی از فرصت ذخیره آب برای فصول کم آبی، در حوزه جذب گردشگری و توریسم نیز مورد استفاده قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید فرصت و ظرفیت اجرای طرح های آبزی پروری نیر در آب بندان ها ایجاد شود تا جوامع پیرامونی بهره حداکثری از منافع آن را داشته باشند.
به گزارش ایرنا در این مراسم که با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران استانی بزرگترین سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی زراعی استان گلستان با اعتباری بالغ بر 125میلیارد ریال در زمینی به مساحت 958 هکتار به بهره برداری رسید.
در اجرای این طرح همچنین 70 هکتار آب بندان این منطقه با اعتبار 60 میلیارد ریال مرمت و لایروبی و طرح تسطیح، تجهیز و نوسازی اراضی زیرپوشش با 80 میلیارد ریال هزینه اجرایی شده است.
شهرستان آق قلا در 15کیلومتری شمال گرگان (مرکز استان گلستان) واقع است.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین امروز از پروژه آبخیزداری در حوزه آبخیز اوغان شهرستان گالیکش در شرق استان گلستان دیدن کرد و با حضور وی مجتمع فرآوری تخم مرغ پاستوریزه به ظرفیت 10 هزار تن و سرمایه گذاری 63 میلیارد ریال و اشتغال زایی 14 نفر در شهرک صنعتی فاضل آباد به بهره برداری رسید.
استان گلستان با داشتن 667 هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید کشور به شمار می رود و استمرار اجرای طرح زهکشی در اراضی شمال استان برای افزایش راندمان آب، استفاده از نهاده ها و افزایش تولید و اشتغال در منطقه ضروری است.
اقتصاد اصلی جمعیت یک میلیون و 863 هزار نفری گلستان بویژه در یکهزار و 75 روستا بر پایه کشاورزی استوار است.
سفر رییس جمهوری و جمعی از وزرا و اعضای کابینه به استان گلستان، امروز (دوشنبه) آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.
7333/1648/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.