علیرضا صابری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق برنامه ریزی امسال در این مراکز یک میلیون و 643 هزار اصله نهال مثمر تولید و در اختیار باغداران قرار می گیرد.
به گفته وی عرضه نهال برای غرس در باغات گلستان از ابتدای فصل زمستان در این مراکز آغاز شده است.
کارشناس باغبانی دفتر نهال سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: نهال های تولید شده در استان بیشتر انواع سیاه ریشه از جمله هلو، شلیل، گلابی، خرمالو، آلو، سیب درختی، به، انار و انجیر و مرکبات است.
کارشناس باغبانی دفتر نهال سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: تولید برخی نهال ها از جمله زرشک، عناب، بادام درختی و گیلاس در استان امکان پذیر نبوده و از استان های سمنان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی تامین می شود.
غرس نهال مثمر و غیرمثمر با کاشت نهال گلدانی از ابتدای فصل زمستان آغاز و تا خرداد ماه ادامه دارد.
به گفته وی برخی از باغداران استان بدون توجه به راهنمایی کارشناسان باغبانی، نهال مورد نیاز خود را از تولید کنندگان غیرمجاز تهیه کردند که دچار زیان ناشی از کیفیت پایین نهال و محصولات آن شدند.
صابری همچنین گفت که کشاورزان گلستان برای تهیه نهال موردنیاز می توانند با مراجعه به مدیریت و مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان ها از راهنمایی کارشناسان استفاده کنند.
طبق گزارش جهادکشاورزی در مجموع بیش از 32 هزار هکتار باغ مثمر در استان گلستان وجود دارد.
استان گلستان دارای هفت اقلیم از 13 اقلیم دنیا، 110 هزار هکتار زمین شیب دار شناسایی شده، 864 هزار هکتار عرصه مرتعی و زمین های کم بازده مستعد ایجاد باغ مثمر و غیرمثمر است.
6204/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.