حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان روز یکشنبه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اموال وقف شده شامل یک منزل مسکونی با زیربنای 150 مترمربع درگرگان، 3 هزار متر زمین زراعی و یک واحد مسکونی با زیربنای 140مترمربع در روستای بالاجاده کردکوی و 500 مترمربع زمین زراعی در روستای اوزینه مرکز استان است.
وی گفت: یک مغازه 15 متری و خانه قرآنی با زیربنای 41 مترمربع در گرگان، حدود 15 مترمربع زمین و 500 مترمربع زمین زراعی در مینودشت از دیگر اموال وقف شده در سال جاری است.
به گفته وی، این اموال از سوی نیکوکاران 'حسینعلی عشرستاقی، رحمت اله صیادی، احمد موقر، کاظم کیانی زاده، زهرا مشکاتی، محمد سارانی حسن شهیدی' وقف شده است.
وی اضافه کرد که در دو سال اخیر استقبال نیکوکاران گلستان برای وقف اموال خود در امور قرآنی افزایش یافته و دراین مدت حدود 40 موقوفه جدید در این حوزه ثبت شده است.
کوهساریان گفت که اوقاف وامور خیریه استان از وقف اموال در حوزه قرآنی استقبال می کند و آماده ارائه مشاوره به خیراندیشان است.
حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نیز معتقد است که استان در حوزه وقف های دینی و مذهبی و آیین های عزاداری های ائمه اطهار (ع) بویژه در ماه محرم و صفر بی نیاز بوده و بهتر است واقفین برای وقف در حوزه دیگر نیازهای جامعه مانند امور قرآنی، علوم دانش بنیان، اشتغال و ازدواج جوانان اقدام کنند.
طبق گزارش اداره اوقاف و امور خیریه گلستان، از ابتدای امسال 90 وقف جدید در حوزه های مختلف از سوی نیکوکاران استان درسامانه موقوفات کشور ثبت شده است.
استان گلستان با یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت، 5 هزار موقوفه و 64 هزار رقبه وجود دارد که حدود 85 تا 90 درصد آنها با نیت اطعام دهی به سوگواران در ماه های محرم و صفر و عزاداری اباعبدالله حسین (ع) است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.