علی بیانی روزجمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: این ماهیان خاویاری غیراستاندارد نابالغ در عملیات مشترک با مامورین انتظامی از یک غرفه بازارچه ماهی فروشان بندرترکمن کشف و متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد .
بگفته وی از غرفه مذکور لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده و شکار ممنوع فلامینگو و لاشه یک قطعه مرغابی وحشی سرسبز نیز بدست آمده است .
وی افزود: ماهیان کشف شده جزو گونه های در معرض خطر انقراض بوده که طبق قانون، صید، حمل، فرآوری و عرضه آنها قاچاق محسوب می شود و قانونگذار برای حمایت از این گونه ماهی و ممانعت از انقراض آن مجازات شدید تعیین کرده است.
بیانی گفت: طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور صید هر قطعه ماهی خاویاری شامل فیل ماهی، اوزن برون، قره برون و چالباش 100 میلیون ریال جریمه دارد و قانونگذار برای صید غیرمجاز آن جریمه ای تا سقف 5 برابر قیمت این گونه تعیین کرده است.
بگزارش ایرنا ؛ خزر بزرگ ترین دریاچه جهان بوده و از مجموع 6 هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی آن، حدود 900کیلومتر در حاشیه سه استان شمالی ایران و از جمله گلستان واقع است.
حدود 116 گونه شناخته شده و 64 زیرگونه در این دریا زیست می کنند که از این مجموع حدود 17 گونه ارزش تجاری دارد.
ماهیان خاویاری از خانواده تاس ماهیان از جمله گونه های آبزی هستند که با توجه به قدمت آنها به عنوان فسیل های زنده شناخته می شوند.
خاویار از گران ترین غذاهای جهان است.
فلامینگو از پرندگان کنار آبزی است که پاها و گردن بلند با حداکثر طول 130سانتیمتر دارد و از گونه های حمایت شده است، حفاظت از زیستگاه ها و محل تولید مثل آن برای حفظ بقای این پرنده ضروری است
بندرترکمن با 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان گلستان و در قسمت حاشیه شرقی دریای خزر قرار دارد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.