علی بیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : درنخستین ماموریت که در ساعات ابتدایی بامداد روز گذشته اجرا شد محیط بانان گمیشان موفق شدند در مناطق حاشیه ای و باتلاقی تالاب که استراحتگاه کلنی های پرنده های کنار آبزی و آبزی و مهاجر است، دو فرد متخلف را که مبادرت به نصب سه رشته دام هوایی به طول 300متر کرده بودند را دستگیر و قبل از هرگونه گرفتار شدن پرندگان مهاجر، دام های هوایی و علمک های چوبی آن را جمع آوری کنند.
وی ادامه داد : در گشت مشترک با پرسنل دریابانی بندرترکمن نیز سه نفر شکارچی که با دو قبضه سلاح شکاری و مقادیری فشنگ به منظور شکار غیرمجاز وارد مناطق ممنوعه شده بودند، قبل از هر گونه شکار پرنده های مهاجر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
این مقام مسئول تاکید کرد: طبق قانون، شروع به شکار جرم تلقی شده و مستوجب مجازات است.
به گزارش ایرنا ، تالاب ببین المللی گمیشان به صورت شبانه روزی توسط محیط بانان مستقر در پاسگاه محیط بانی این تالاب حفاظت می شود.
زیستگاه های آبی گُمیشان و بندرترکمن در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.
شهرستان های گمیشان و بندرترکمن با هشتاد هزار نفر جمعیت از شهرستان های مرزی و ترکمن نشین استان محسوب می شوند7333/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.