به گزارش خبرنگار ایرنا، یازمراد کوسه غراوی روز پنجشنبه در جلسه بررسی آمار و شرایط اهالی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شهرستان خاطرنشان کرد: بیمه سرمایه گذاری برای ایام بازنشستگی، ناتوانی و از کارافتادگی است.
وی فزود: فرهنگ سازی و فراهم کردن زمینه های لازم برای تحت پوشش بیمه قراردادن روستاییان و عشایر شهرستان اجتناب ناپذیر می باشد.
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان نیز اعلام کرد: یک هزار و 560 نفر بیمه شده این صندوق در چهار کارگزاری این شهرستان تحت پوشش قرار دارند.
دانیال پولادوند افزود: از این تعداد تاکنون 36نفر مستمری دریافت می کنند که پنج نفر آنان از کارافتاده هستند.
وی درادامه خواستاراطلاع رسانی مسئولان منظقه نسبت به تحت پوشش بیمه قرارگرفتن اهالی این شهرستان ازطریق ادارات، شوراها و دهیاران شد.
بر اساس اصل بیست و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی و قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه، اجرای بیمه‏ اجتماعی در سطح جوامع روستایی و عشایری مورد تأکید قرار گرفته است.
جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی و بالا‌بردن سطح زندگی روستاییان و عشایر، تامین امنیت اجتماعی و بازتولید درآمد از مهمترین اهداف تشکیل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر است.
پرداخت دو برابر سهم بیمه‌شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه‌ شده و دریافت مستمری پیری پس از 15 سال پرداخت حق بیمه و داشتن 65 سال سن ازویژگی‌های صندوق بیمه روستاییان وعشایر است.
شهرستان مرزی مراوه تپه با 62 هزارنفر جمعیت در منتهی الیه شرق استان گلستان واقع است.
7478/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.