به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین مراسم که مشاور فرهنگی رییس دانشگاه فرهنگیان کشور به همراه برخی مسئولان گلستان و گنبدکاووس و نیز روسا، پیشکسوتان و دانش آموختگان سه مرکز تربیت معلم این استان حضور داشتند، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، دانشگاه فرهنگیان را ظرفیتی مهم در تربیت معلمان متعهد، متخصص و پرتلاش دانست.
احسان گوهری راد گفت: امروز آموزش و پرورش برای متحول شدن نیاز به معلمانی متعهد، متخصص و پرتلاش دارد و دانشگاه فرهنگیان رسالت مهم تربیت اینگونه معلمان را برعهده دارد.
به گزارش ایرنا، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان نیز در این مراسم، نقش معلمان را در توانمندسازی انقلاب اسلامی با پرورش نیروی انسانی و نیز توسعه نرم افزاری مهم دانست و بر آن تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین علیرضا رحیمی نژاد افزود: معلمان باید به گونه ای تربیت شوند که محبت الهی که در باطن آنان وجود دارد را به نسل آینده این مرز و بوم منتقل نمایند.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی نیز دراین مراسم گفت: هر جامعه ای که به معلمان خود ارج بنهد به ارزش های متعالی دست می یابد بنابراین توجه به رفع مشکلات فرهنگیان بویژه 'همطرازی حقوق، رتبه بندی و مسائل معیشتی' این قشر از سوی دولت و مجلس ضروری است.
قرجه طیار به سفر هفته آینده (دوشنبه 24 دی) رییس جمهوری و هیات دولت به گلستان و گنبدکاووس اشاره کرد و افزود: این سفر فرصت خوبی برای پیگیری مطالبات مردمی و میزبانی شایسته از کاوران تدبیر و امید است که انشاالله ثمرات خوبی برای مردم استان داشته باشد.
به گزارش ایرنا، دکتر محمدرضا مازندرانی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان گلستان نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود که معلمان را فرهنگ سازان و هدایتگران جامعه دانست و گفت: با وجود برخی بی مهری ها به این قشر آنان همچنان برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم بی وقفه تلاش می کنند.
در این مراسم که با اجرای برخی برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، از خانواده سه شهید دانشگاه فرهنگیان، برخی روسا و اساتید این دانشگاه با اهدای هدایایی تجلیل و از دو کتاب تاریخ شفاهی و پیشگامان تربیت معلم در گلستان و نیز تمبر 81 سال فعالیت دانشگاه فرهنگیان استان رونمایی شد.
برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و فرهنگی دانشگاه فرهنگیان (تربیت معلم) استان گلستان در طول 81 سال فعالیت و یادمان شهدای این مرکز آموزش عالی و نیز خاطره گویی سه تن از دانش آموختگان و اساتید این دانشگاه از دیگر بخش های این مراسم بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.