به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مهدی قاسمی روز سه شنبه در نشست خبری اجرای قانون پیش فروش ساختمان اظهار داشت: این اختلافات که زمینه ساز بروز مشکلات متعدد در این بخش شده با هم اندیشی و شفاف سازی نظرات قابل برطرف شدن است.
وی بیان کرد: ضرورت سند دار بودن زمین و عرصه ای که قرار است در آن ساختمان احداث شود، افتتاح حساب امانی برای پیش خریدار و پیش فروش کننده و تمهیدات قانونی برای جلوگیری از نشر آگهی غیر واقعی، از جمله راهکارهای قانون پیش فروش ساختمان برای کاهش مشکلات خریدار و فروشنده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان افزود: بر اساس این قانون، قراردادهای نوشته شده در بنگاه های معاملات ملکی فقط در صورت ثبت در دفترخانه اسناد رسمی دارای وجاهت قانونی است و در غیر اینصورت الزامی برای طرفین ایجاد نمی کند.
قاسمی ادامه داد: برگزاری جلسات تعاملی بین شهرداری ها ، دفترخانه های اسناد رسمی و مراکز بیمه می تواند برخی اختلاف نظر و برداشت های متفاوت از این قانون را برطرف کند.
وی گفت: شهرداری گرگان برای تمامی واحدهای در حال ساخت، شناسنامه فنی صادر کرده که این اقدام یکی از الزامات اصلی اجرای قانون پیش فروش ساختمان محسوب می شود.
مطابق قانون، گرفتن بیمه نامه عیوب اساسی پنهان ساختمان برای واحدهای در حال ساخت پیش فروش شده، شرط اصلی ثبت قرارداد در دفاتر اسناد رسمی است که به دلیل اختلاف شهرداری و بیمه مرکزی ایران در نوع نظارت، نرخ گذاری و نحوه الزام، اجرای این قانون تاکنون متوقف مانده است.
بنا بر اعلام شهرداری گرگان ، امسال حدود یکهزار و 500 شناسنامه فنی برای واحدهای مسکونی، تجاری و متفرقه در گرگان صادر شده است.
مدیر کل بیمه ایران در استان گلستان نرخ هزینه بیمه نامه عیوب اساسی و پنهان ساختمان در استان گلستان را حدود 100 هزار ریال برای هر متر مربع بنا اعلام کرد
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.