سیدحمزه موسوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این میزان تسهیلات که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اصلا وجود نداشت، به 617 بهره بردار بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت شده است.
وی بابیان اینکه جهاد کشاورزی گالیکش در 40 سال گذشته خدمات ارزنده ای به کشاورزان ارائه کرده است، افزود: در راستای این خدمات اکنون سطح باغات شهرستان از 150 هکتار با 20 بهره بردار قبل از انقلاب به 950 هکتار با 600 بهره‌ بردار افزایش یافته است.
موسوی اضافه کرد: در کشت گیاهان دارویی درحالی که قبل از انقلاب کمتر به این حوزه توجه شده بود اما اکنون 25 هکتار از اراضی گالیکش با 95 بهره بردار به زیر کشت گیاهان دارویی رفته است.
وی، احداث دو هکتار گلخانه، لوله گذاری به طول 60 کیلومتر خطوط انتقال آب کشاورزی، لایرووبی 50 کیلومتر کانال های زراعی و 20 کیلومتر کانال بتنی، تسطیح و نوسازی 44 هکتار اراضی شالیزاری، برقی کردن 200 حلقه چاه آب زراعی، احداث 6 واحد صنایع تبدیلی و غذایی و هفت آب بندان را از دیگر اقدامات جهادکشاورزی گالیکش پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا الان برشمرد.
مدیر جهادکشاورزی گالیکش ادامه داد: با اجرای این طرح ها که قبل از انقلاب کمتر مورد توجه قرار داشت، یک هزار و 640 بهره بردار بخش کشاورزی از آن بهره مند شدند.
موسوی همچنین گفت: در 40 سال دوران انقلاب اسلامی، 13 رشته قنات احیا، 120 کیلومتر جاده بین مزارع جدید احداث و 1300 هکتار از اراضی زراعی و باغی گالیکش به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند.
شهرستان گالیکش با افزون بر 63 هزار نفر جمعیت، 29 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
/7481/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.