به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا رزاقی روز سه شنبه در نشست قطبی دو روزه مدیران و کارشناسان مدارس شاهد مقطع ابتدایی دو استان گلستان و خراسان شمالی به میزبانی گنبدکاووس گفت: درحال حاضر 1350 مدرسه شاهد درسه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم در استان های کشور فعال است.
وی افزود: درمدارس شاهد علاوه بر تحصیل فرزندان و نوه های خانواده شاهد، فرزندان و نوه های ایثارگران شامل جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دوران دفاع مقدس نیز مشغول تحصیل هستند.
رزاقی، برگزاری نشست های قطبی مدیران و کارشناسان مدارس شاهد و روسای ادارات شاهد استان ها که از دو سال پیش آغاز شده را در راستای تبیین نقشه راه سند تحول نظام تعلیم و تربیت و انسجام بخشیدن به فعالیت های این سند دانست و اضافه کرد: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی از دیگر اهداف برگزاری این نشست ها می باشد.
وی تصریح کرد: امروز مدارس شاهد از بهترین ظرفیت ها و فرصت ها برای تحقق سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت هستند که باید مورد توجه مدیران این مدارس قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، معاون هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان نیز دراین نشست برضرورت تربیت نسل ارزشی، پرسشگر، خلاق، صبور، با روحیه گفت و گو و متناسب با اهداف سند تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت و تعالیم روح بخش اسلام درمدارس تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی مهمترین اصل در تحقق این مهم است که مدیران نقش اساسی در آن دارند.
سید علی حسینی افزود: در کنار مسائل آموزشی بایستی به مسائل پرورشی، فرهنگی، زیست محیطی و مهارتی دانش آموزان نیز توجه و از نگاه تک بعدی آموزشی بشدت پرهیز شود.
وی اضافه کرد: برای موفقیت در تحقق اهداف سند بنیادین نظام تعلیم و تربیت، علاوه بر برنامه ریزی، باید به فضاسازی مناسب محیط مدرسه و کلاس ها، تغییر نگاه تربیتی و مشارکت جویی دانش آموزان نیز توجه جدی شود.
به گزارش ایرنا و به گفته 'محمدرضا رهنمایی' رییس اداره شاهد اداره کل آموزش و پرورش گلستان دراین نشست، شرکت کنندگان درقالب 6 کارگاه تخصصی بامحور مسائل آموزشی، پرورشی، اداری و مالی به تبادل نظر می پردازند.
در استان گلستان که حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد، 33 مدرسه شاهد با هشت هزار و 550 دانش آموز فعال است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.