به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر پنجشنبه چند تن از مجمع فعالان محیط زیستی کشور، انجمن حمایت از حیوانات و محیط زیست ایران از هاتف اسداللهی شهروند گنبدی که آذرماه سال جاری در گرگان برای نجات چند سگ وارد خانه آتش گرفته شد و دچار سوختگی شدید شده بود، عیادت کردند.
صابر محمدی مدیر اجرایی و عضو هیات مدیره این مجمع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هاتف اسداللهی کار بسیار ارزشمندی در حمایت از حیوانات گرفتار در آتش انجام داد و از همین رو این جوان شجاع گنبدی را به عنوان حامی برتر و سمبل فعالان حامی حیوانات برگزیده ایم.
وی با بیان اینکه برای رسیدن هاتف به سلامتی باید هزینه های زیادی انجام شود، خاطر نشان کرد: این مجمع فاقد بودجه برای کمک به وی بوده و از این نظر شرمنده خانواده اسدالهی هستیم ولی در نظر داریم با درج جزییات حال ایشان در سایت این مجمع بتوانیم از کمک های مردمی برای آنها بهره ببریم.
محمدی بیان کرد: درحال برنامه ریزی هستیم تا با برگزاری همایشی برای معرفی هاتف و کار بزرگی که انجام داده است، گام موثری برداریم و حتی این گردهمایی به صورت سالانه برگزار شود.
هاتف اسداللهی نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: از سال های دور نسبت به حیوانات عشق و علاقه خاصی داشتم و بر همین اساس با کسب چندین گواهینامه در زمینه آموزش سگ های کار و هوشمند ضمن فعالیت در عرصه ای که به آن علاقه دارم ، برای خود ایجاد اشتغال نیز کردم.
وی در بیان جزییات حادثه گفت: صبح روز 27 آذر سال جاری وقتی در پانسیونی که برای آموزش سگ ها در گرگان داشتم از خواب بیدار شدم متوجه بوی بدی که در خانه بود شدم و پس از باز کردن پنجره، کلید لامپ را زدم و در همین لحظه انفجاری صورت گرفت و شعله های آتش دستانم را سوزاند.
این جوان حادثه دیده افزود: در همین حین صدای سگ هایی که برای آموزش به من سپرده شده بود از اتاقی دیگر که بر اثر انفجار آتش گرفته بود مرا به خود جلب کرد و برای جلوگیری از سوختن آنها به آتش زدم و حیوانات را از پنجره به بیرون انداختم تا دچار سوختگی نشوند و گوش ها و صورتم بشدت دچار سوختگی شد.
اسداللهی افزود: با خارج کردن آخرین سگ از آتش در حال برگشت و خروج از خانه بودم که به ناگاه انفجار دومی رخ داد و پاها و دست هایم را بشدت سوزاند و با همان حال تمام تلاش خودم را کردم تا خود را به بیرون از خانه برسانم.
وی افزود: درست است که سوخته ام و با درد و رنج و ناراحتی های ناشی از انفجار دست و پنجه نرم می کنم و حتی شاید امید به بهبود کامل نداشته باشم ولی خوشحالم که توانستم از موجوداتی که خدا آفریده است و مثل ما انسان ها حق حیات دارند حمایت کرده و آنها را از مرگی دردناک نجات دهم.
اسداللهی درخصوص احساس خود در حال حاضر بیان کرد: اگر بازهم در آن موقعیت قرار گیرم بازهم این حیوانات و هر موجودی که لازم باشد را نجات خواهم داد و از آتش نخواهم هراسید زیرا این باور من است که خداوند به همه موجودات زنده دنیا حق حیات داده و اینجا تنها محل زندگی ما انسان ها نیست و می بایست به مخلوقات الهی احترام بگذاریم.
افشین اسداللهی پدر جوان حادثه دیده گنبدی نیز با بیان اینکه هاتف در ابن سانحه دچار سوختگی 30 تا 40 درصد از نوع درجه سه شده است، افزود: به فرزندم برای داشتن این تفکر والا می بالم و تمام تلاش خود را برای بهبودی هاتف خواهم کرد ولی نیاز است در این زمینه به ما کمک شود زیرا براساس نظر پرشکان بزودی باید پسرم تحت چندین عمل جراحی قرار گیرد.
در مراسم عیادت از هاتف اسداللهی حامیان و دوستداران طبیعت و حیوانات از شهرهای مختلفی همچون تهران، رشت و تبریز حضور داشتند و در این دیدار لوح تقدیر و سپاس مجمع فعالان محیط زیستی کشور انجمن حمایت از حیوانات و محیط زیست ایران به این جوان گنبدی شد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.