به گزارش ایرنا بهزاد هرمزی امروز پنجشنبه در نشست رسانه ای اظهار داشت: البته این برآورد اعتبار قبل از افزایش قیمت ها در سال 97 برای تکمیل 44 مجتمع آبرسانی روستایی در استان بوده است.
وی با اشاره به فصل بررسی بودجه سال 98 در مجلس شورای اسلامی از نمایندگان گلستان خواست که حمایت ویژه ای در تصویب بودجه اجرای طرح های آبرسانی روستایی داشته باشند.
هرمزی به وضعیت جامعه روستایی گلستان اشاره کرد و گفت: در این استان یک هزار و 17 روستا وجود دارد که 943 روستای آن بالای 20 خانوار و دارای کد از سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
وی با بیان این که ارایه خدمات شرکت آبفار فقط به روستاهای بالای 20 خانوار و دارای کد است، اضافه کرد: تامین آب آشامیدنی ساکنان 805 روستای بالای 20 خانوار گلستان با 230 هزار مشترک برعهده این شرکت است که از طریق 370 حلقه چاه ، 400 دهنه چشمه، حدود 400 مخزن ذخیره سازی آب به ظرفیت 87 هزار متر مکعب و وجود هشت هزار کیلو متر خط انتقال و شبکه آبرسانی تامین می شود.
به گفته وی، اکنون سالانه نزدیک به 55 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی از طریق منابع آبی مزبور برای روستاییان زیر پوشش شرکت آبفار در استان تولید و توزیع می شود.
مدیرعامل آبفار گلستان همچنین شاخص میانگین برخورداری از آب آشامیدنی روستایی در استان را 69.86 درصد اعلام کرد و گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش خواهد شد تا پایان امسال درصد شاخص برخورداری از آب آشامیدنی روستائیان استان به 74 درصد میانگین کشوری برسد.
به گفته وی از ابتدای امسال 154 روستای گلستان با 42 هزار خانوار و جمعیت 155 هزار نفر از خدمات پایدار آب آشامیدنی با اجرای طرح های آبرسانی برخوردار شده و تا پایان سال مالی جاری نیز 50 درصد از این خدمات محقق می شود.
وی اعتبار سالانه مصوب شده برای شرکت آبفار گلستان را در بهترین شرایط مالی کشور بین 700 تا 800میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این اعتبار مصوب به طور قطع زیر 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح های شرکت اختصاص می یابد.
* گلستان دارای 280 روستای تنش دار آب
هرمزی همچنین گفت که در گلستان 280 روستای دارای تنش آب آشامیدنی وجود دارد که 110 روستای آن فاقد منبع تامین و خط انتقال و شبکه آبرسانی است.
به گفته وی 170 روستای باقی مانده گلستان نیز به خاطر بروز خشکسالی در سال های اخیر دچار مشکل تامین آب آشامیدنی هستند.
وی از بهره مندی ساکنان 9 روستای مرزی و محروم گلستان از آب آشامیدنی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: علاوه بر این پنج نقطه شمالی استان برای شیرین کن آب شور شناسایی شده که کار مطالعه برخی از این مناطق آغاز شده است.
وی سیمین شهر، الغدیر، فجر 6، کرند و هوتن و قازانقایه را 5 نقطه شناسایی اجرای طرح شیرین سازی آب شور در شمال استان گلستان اعلام کرد.
کنترل کیفیت تولید آب آشامیدنی، همراهی بیش از گذشته دستگاه ها با شرکت آب و فاضلاب روستایی در رفع چالش ها، مشکلات فراروی ارایه خدمات هرچه بهتر به روستاییان در حوزه آب و رعایت الگوی مصرف آب آشامیدنی از دیگر مسایل طرح شده از سوی مدیرعامل آبفار گلستان در این نشست بود.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که نزدیک به نیمی از آن روستایی هستند.
6204/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.