به گزارش ایرنا، حسینعلی همراه روز پنجشنبه در آیین بزرگداشت هفتم دی سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام راحل که با حضور آموزش دهندگان ادارات سوادآموزی هفت شهرستان شرق استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد، افزود: مراکز یادگیری محلی علاوه بر سوادآموزی به بیسوادان در زمینه مهارت های اجتماعی، حقوق شهروندی و بالا بردن سطح کیفی زندگی جامعه هدف تلاش می کنند.
وی با بیان اینکه در مراکز یادگیری محلی تلفیقی از مهارت های زندگی و سوادآموزی به بیسوادان ارائه می شود، افزود: فرهنگ رانندگی، فرهنگ همسرداری، فرهنگ استفاده درست از آب و فرهنگ آپارتمان نشینی از جمله مباحثی است که در این مراکز برای بالا بردن کیفیت زندگی بیسوادان آموزش داده می شود.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان خطاب آموزش دهندگان ادارات سوادآموزی شرق استان گلستان آنان را سربازان خط مقدم جبهه جنگ با جهل و نادانی توصیف کرد و گفت: هرچقدر از آموزش دهندگان سوادآموزی تقدیر شود بازهم کم است.
وی با تشریح اهمیت سواد و علم اندوزی در دین مبین اسلام و بیان شواهدی از آن در احادیث و سیره رسول مکرم اسلام (ص) و امام علی (ع) گفت: در دوره معاصر نیز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی سوادآموزی را تکلیف شرعی برای همه اعلام و رهبر معظم انقلاب نیز آن را یک جریان فرهنگی توصیف کرده اند.
همراه با بیان اینکه در قبل از انقلاب کمتر از 50 درصد جمعیت کشور باسواد بودند، گفت: با تدبیر امام راحل و تاسیس نهضت سوآدموزی در هفتم دی سال 58 و فعالیت های مستمر انجام شده برای ریشه کنی بیسوادی در کشور، هم اینک 98 درصد جمعیت کشورمان باسواد هستند.
به گزارش ایرنا در این مراسم مدیر آموزش و پروش شهرستان گنبدکاووس نیز در سخنانی با تشریح تاثیر و اهمیت سوادآموزی خطاب به آموزش دهندگان سواد گفت: اگر به دنبال ماندگاری علم و سواد در بین سوادآموزان هستید باید مطالعه و کتابخوانی در بین آنها را رواج دهید.
فرج الله رزاقی با بیان اینکه جنس کار آموزش دهندگان با معلمان متفاوت است، افزود: معلمان در مدارس رسمی با دانش آموزان به عنوان نهال هایی سروکار دارند که می توانند آنها را هدایت کنند ولی آموزش دهندگان سوادآموزی با افراد بزرگسالی سروکار دارند که هرکدام دغدغه ای معیشت و تفاوت های فرهنگی و زبانی دارند و هنر آموزش دهندگان در این است که ضمن جذب و نگهداری این افراد در کلاس هاس سوادآموزی به آنان سواد و مهارت های زندگی را آموزش دهند.
وی با بیان اینکه امسال اداره سوادآموزی گنبدکاووس موفق جذب سوادآموز به مقدار بیش از حجم ابلاغی شده است، گفت: در آموزش رسمی نیز پوشش دوره ابتدایی این شهرستان نزدیک 100درصد است و در پایه اول ابتدایی 99درصد دانش آموزان جذب مدارس شده اند.
به گزارش ایرنا در این مراسم که با پخش کلیپ هایی از فعالیت های مختلف اداره سوادآموزی گنبدکاووس برای مبارزه با بیسوادی، تاثیر فعالیت های سازمان نهضت سوادآموزی در ارتقای فرهنگ جامعه و اهمیت سوادآموزی به همراه قرائت مقالاتی از سوادآموزان و اشعاری در وصف اهمیت سوادآموزی همراه بود، از سوادآموزان، آموزش دهندگان و مدیران سوادآموزی برتر شهرستان های شرق استان گلستان تقدیر شد.
1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.