به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل رجبلی روز چهارشنبه در نشست کمیته آرد و نان گنبدکاووس افزود: گرانفروشی، کم فروشی، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و حضور نداشتن متصدی از مهمترین موارد نانوایان متخلف بوده است.
وی افزود: این شهرستان 382 واحد نانوایی در مناطق شهری و روستایی دارد که به صورت مستمر بر فعالیت آنان توسط بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری ویژه، مرکز بهداشت و اتحادیه خبازان نظارت می شود.
رجبلی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا الان 720 مورد بازرسی از نانوایی ها توسط بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و نیز 70 مورد بازرسی مشترک با دیگر ادارات و نهادها انجام شده است.
به گزارش ایرنا، فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه از نانوایان این شهرستان به دلیل پخت با کیفیت نان قدردانی کرد و گفت: توجه به کیفیت پخت نان و رعایت مسائل بهداشتی از الزامات قانونی است که بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد.
عبدالقدیر کریمی افزود: بحمدالله دراین شهرستان مشکل خاصی دربحث تخلفات حوزه آرد و نان مانند قاچاق آرد نیست و تنها باید براساس دستورالعمل ابلاغی استاندار گلستان، جلوی خرید و فروش مجوز نانوایی که ممنوع است، گرفته شود.
وی با اشاره به فعالیت بدون مجوز تعدادی نانوایی در گنبدکاووس که چهار مورد آن مربوطه به اعضای یک خانواده است، اضافه کرد: با این متخلفان که فعالیت آنان اشاعه بی قانونی است و نیز واسطه هایی که در تامین آرد این واحدها همکاری دارند، بایستی برخورد شود.
کریمی همچنین بر لزوم پیگیری و اجرای مصوبات کمیته آرد و نان گنبدکاووس از سوی اعضا تاکید کرد و گفت: تعداد نانوایی ها در این شهرستان به اندازه کافی وجود دارد و براین اساس فعلا هیچ مجوز جدیدی داده نمی شود.
به گزارش ایرنا، رییس اداره تعزیرات حکومتی و نمایندگان اتحادیه خبازی گنبدکاووس نیز دراین جلسه، برلزوم نظارت بیشتر بر توزیع آرد واحدهای نانوایی توسط خودروهای متعلق به شرکت تعاونی خبازان باهدف جلوگیری از قاچاق یا عرضه خارج از شبکه تاکید کردند.
برخورد با عرضه نان در سوپر مارکت ها به عنوان تداخل صنفی و رفع اشکالات سامانه خرید سهمیه آرد از سوی نانوایی ها که اخیرا راه اندازی شده، توسط سازمان غله از دیگر مصوبات این جلسه بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.