به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، وحید وسکوئی اظهار داشت: از این تعداد، 275 نفر محکوم جرائم مالی، 153 نفر محکوم دیه، 24 نفر محکوم به پرداخت نفقه، 13 نفر به علت تصادفات رانندگی و 15 نفر نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی در زندان به سر می برند.
وی بیان کرد: پخش برنامه تلویزیونی ماه عسل و اعلام یک شماره حساب برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی موجب همیاری خیرین و آزادی 237 نفر از محبوسان شد.
وی افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده، 74 نفر محکوم مالی، 51 نفر محکوم پرداخت مهریه، 12 نفر محکوم تصادفات رانندگی، 4 نفر محکوم پرداخت نفقه، 6 نفر محکوم پرداخت دیه حوادث کارگاهی و 90 نفر هم محکوم کمتر از 160 میلیون ریال بودند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه گلستان ادامه داد: با تلاش مددکاران و شورای حل اختلاف ستاد دیه در جلسات صلح و سازش، شاکیان بیش از 65 درصد از دریافت طلب خود را گذشت کردند.
همچنین رییس دادگستری کل استان گلستان گفت: بر اساس آمارهای موجود و با پائین آمدن سن طلاق در گلستان، میانگین سن زندانیان مهریه در زندان های استان 34 سال است.
هادی هاشمیان اظهار داشت: با بخشنامه رییس قوه قضاییه، بررسی درخواست تقسیط مهریه در اولویت قرار گرفت و روسای دادگستری ها مکلف شده اند بطور مستقیم بر روند اجرای بخشنامه تقسیط مهریه و بررسی اعسار متقاضیان نظارت کنند.
وی افزود: با اجرای این بخشنامه، بستر آزادی زندانیان مهریه فراهم و از زندانی شدن افرادی که به دلیل افزایش ناگهانی قیمت سکه در پرداخت مهریه دچار مشکل شده اند جلوگیری خواهد شد.
رییس دادگستری کل گلستان اضافه کرد: با این اقدامات تا پایان دی ماه سال جاری، تعداد زندانیان مهریه استان به صفر خواهد رسید.
3014/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.