حسین مایلی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مجموع متقاضیان استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی 589 پرونده است که از این تعداد 343 پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده اند.
وی در خصوص تسهیلات اشتغال فراگیر در این شهرستان نیز گفت: از 11 مورد پرونده معرفی شده به بانک های عامل، به هفت مورد مبلغ 13 میلیارد ریال با اشتغالزایی 12 نفر تسهیلات پرداخت شد.
فرماندار گالیکش با تشریح اقدامات عمرانی شهرستان گالیکش، از عملیات آبرسانی به هفت روستا و آسفالت 6 کیلومتر جاده روستایی در سیجان خبر داد.
قرماندار گالیکش افزود: 6 کیلومتر از مسیر 11 کیلومتری جاده روستای سیجان از محل اعتبارات سال 98 آسفالت می شود و در حال بررسی برای رفع مشکل جاده روستای کندسکوه هستیم تا در آینده نزدیک نسبت به انجام آسفالت این مسیر نیز اقدام شود.
وی گفت: برای رفع مشکلات آب شرب چهار روستای گالیکش که با تانکر در حال انجام است و روشن شدن وضعیت آبرسانی به دو روستای دیگر که دارای مشکلات جزئی کم آبی در فصل گرما هستند در سال 98 اعتبار لازم را تخصیص خواهیم داد.
مایلی در ادامه نشست با خبرنگاران این شهرستان متذکر شد: با در نظر گرفتن مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار در سال 98 برای رفع مشکلات آبرسانی از طریق حفر یک حلقه چاه آب و تجهیز آن اقدام خواهد شد.
او همچنین از انجام عقب نشینی جاده اصلی و ترانزیتی گالیکش در یک پروسه زمانی 5 ساله خبر داد و گفت: این یک پروژه ملی است که اقدامات تهاتری آن از طریق شهرداری گالیکش در حال انجام است.
مایلی اعلام کرد: 13 کیلومتر از جاده بزرگراه گالیکش به تنگراه در ایام دهه فجر و یا تا پایان سال جاری به زیر بار ترافیکی حمل و نقل جاده ای خواهد رفت .
وی خاطرنشان ساخت: اگر اعتبارات اجازه بدهد در سال 98 یک پروژه ورزشی آبی را نیز راه اندازی خواهیم کرد.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های خوب موجود در گالیکش تلاش می کنیم به سمتی برویم که این شهرستان به عنوان منطقه ای گردشگری معرفی شود و در این مسیر با تفاهم نامه انجام شده با میراث فرهنگی، 50 درصد از اعتبارات ملی و مابقی از اعتبارات استانی استفاده خواهد شد.
نشست خبری فرماندار گالیکش با اصحاب رسانه این شهرستان با حضور معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و بخشداران مرکزی و لووه این شهرستان 63 هزار نفری واقع در شرق گلستان برگزار شد.1860/7481
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.