حاجی قربان شیری قابوس روز یکشنبه به مناسبت هفته سواد آموزی ( اول تا هفتم دی) به خبرنگار ایرنا گفت: کلاس های این اداره درسه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال و نیز چند طرح سوادآموزی شامل کشاورزی، انتقال رایانه و اتباع افغان برگزار می شود.
وی افزود: امسال ازمجموع سهمیه ابلاغی، 1205 نفر در دوره سوادآموزی، 340 نفر در دوره تحکیم، 370 نفر در دوره انتقال،240 نفر از اتباع افغان، 75 نفر در طرح کشاورزی و 100 نفر در طرح انتقال رایانه حضور دارند.
شیری قابوس اضافه کرد: آموزش این تعداد سوادآموز در دوره ها و نیز طرح های نهضت سوادآموزی توسط 180 آموزش دهنده فعال که دوره های آموزشی مربوط به سوادآموزی را طی کرده اند و نیز یک مرکز یادگیری محلی مشارکتی در اداره زندان و یک مرکز یادگیری محلی غیردولتی در روستای مرزی کرند درحال انجام است.
وی ادامه داد: طرح سوادآموزی کشاورزی برای نخستین بار در استان گلستان به صورت پایلوت در گنبدکاووس و طرح انتقال رایانه نیز برای دومین سال در این شهرستان برگزار می شود.
رییس اداره سوادآموزی گنبدکاووس همچنین گفت: امسال علاوه بر دوره های آموزشی برخی برنامه های مکمل از جمله خواندن با خانواده سوادآموز، حلقه کتابخوانی و مسابقه انشا نویسی برگزار شد.
شیری قابوس افزود: در مسابقه انشانویسی که ویژه سوادآموزان دوره انتقال است، 470 نفر شرکت کردند که به آثار برتر هدایایی داده می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.