به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا ابراهیمی روز یکشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور شهرستان رامیان افزود: هم اکنون در کشور سه میلیون دانشجوی بیکار داریم.
وی بدون اشاره به مرجع آماری خود و با بیان اینکه (ظرفیت) برخی دانشگاه ها در شان دانشجویان نیست، افزود: باید با تجمیع مراکز آموزش عالی کشور خدمات بهتری به دانشجویان ارائه شود.
ابراهیمی اضافه کرد: آمار بالای بیکاری دانشجویان در حالیست که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه بوده و این چالش در کل بدنه جامعه رسوخ کرده است.
وی تصریح کرد: امروز تلاش دولت، مجلس و دیگر ارکان نظام گذر از این شرایط است زیرا خواست و نقشه دشمنان انقلاب ساقط سازی کشورمان و نه یک گروه خاص سیاسی می باشد.
نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز پیشرفت کشور حاصل تلاش بی وقفه فرزندان این مرز و بوم در حوزه های مختلف از جمله تولید علم و دانش است.
ابراهیمی با اشاره به فعالیت 2600 واحد دانشگاهی در کشور گفت: تعداد بالای مراکز آموزش عالی یک معضل است و باید با متمرکز سازی و کوچک کردن بدنبال ارائه خدمات بهتر به دانشجویان در فضای علمی بود.
وی با اشاره به دو دانشگاه پیام نور در آزادشهر و رامیان اضافه کرد: برخی نارضایتی های دانشجویان این دو مرکز آموزش عالی در خصوص کمبود فضای آموزشی و نامناسب بودن آن درست است.
ابراهیمی گفت: تلاش می شود با یک برنامه ریزی اولیه تعداد دانشگاه های کشور از 2600 به 1500 واحد کاهش یابد.
این نماینده مجلس همچنین بر لزوم برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها در راستای منویات رهبری معظم انقلاب تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، فرماندار رامیان نیز در این مراسم گفت: نگاه دانشجویان در جهت وظیفه دولت مبنی بر ایجاد اشتغال برای فارغ تحصیلان امری اشتباه است زیرا این رویه در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست زیرا تحصیل راهی برای کسب دانش و رسیدن به کمال و تکامل می باشد.
محمود سالاری افزود: طرح تجمیع دانشگاه ها توسط مجلس شورای اسلامی باید بر مبنای یک برنامه ریزی صحیح و در راستای تقسیم عادلانه مراکز علمی صورت پذیرد تا باعث بروز نارضایتی در جامعه نشود.
وی اضافه کرد: دانش آموختگان باید با کسب علم به دنبال کارآفرینی و اشتغالزایی باشند تا بتوانند بر اساس برنامه های دولت و تسهیلات پیش بینی شده، باری از دوش دولت و کشور بردارند.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که به مناسبت روز دانشجو در سالن فرمانداری رامیان برگزار شد، برخی دانشجویان نیز به بیان نقطه نظرات و سوال از مسئولان پرداختند.
شهرستان 86 هزار نفری رامیان در شرق استان گلستان قرار دارد.
/9433/3039/2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.