به گزارش خبرنگار ایرنا، 'عبدالرضا فاضل' روز شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی گنبدکاووس گفت: افرادی که برای آنان پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده بیشتر در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر ساکن هستند.
وی افزود: تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در دو شهر گرگان و گنبدکاووس با مشکل مواجه است که شهروندان بویژه کارکنان ادارات و نهادهای دولتی بایستی برای تشکیل این پرونده از طریق سامانه ناب اقدام نمایند.
دکتر فاضل اضافه کرد: تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت، ارائه خدمات به شهروندان را بهتر می کند و از ابتدای سال آینده داشتن این پرونده الزامی است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با یادآوری کمبودهای بودجه ای و برخی مطالبات مراکز درمانی و بیمارستانی این استان از بیمه ها، تصریح کرد: این مشکلات سبب شده تا پرداخت حقوق و کارانه پزشکان و پرستاران و نیز نیروهای شرکتی مراکز درمانی با مشکل مواجه شود.
وی یادآور شد: علاوه بر عقب افتادگی یک ساله کارانه پزشکان و پرستاران گلستان، مراکز درمانی و بیمارستانی این استان نیز تا پایان سال گذشته مبلغ یکهزار و 700 میلیارد ریال از بیمه ها طلب دارند.
فاضل گفت: دانشگاه علوم پزشکی گلستان دراین شرایط می بایست هر ماه حدود 300 میلیارد ریال فقط بابت حقوق و کارانه پزشکان، پرستاران و نیروهای شرکتی پرداخت نماید.
وی درپاسخ به برخی گلایه های نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راه اندازی مرکز درمانی شبانه روزی کرند که ساختمان آن با نواقص زیادی از سوی بنیاد برکت 10 روز پیش تحویل شد، نیاز به صرف پنج تا 6 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و رفع مشکلات دارد.
به گفته وی، این مرکز درمانی تا 20 روز آینده به بهره برداری می رسد و راه اندازی بخش آنژیوگرافی (جراجی قلب و عروق) بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس نیز تا یک ماه آینده انجام خواهد شد.
دکتر فاضل درخصوص تحویل یک دستگاه سی تی اسکن به واحدهای درمانی گنبدکاووس نیز گفت: تا قبل از آغاز دور جدید تحریم ها، 12 دستگاه وارد و هم اکنون در گمرک موجود است ، اما برای دریافت آن 170 درخواست ازسراسر کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: تحویل دستگاه سی تی اسکن به دو بیمارستان گنبدکاووس و کلاله درشرق گلستان از اولویت های نخست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که امید داریم با ترخیص دستگاه ها از گمرک این امر تا پایان امسال محقق می شود.
فاضل درخصوص مجوز راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی گنبدکاووس هم گفت: برای تحقق این موضوع باید بودجه آموزشی لازم پیش بینی شود که نیازمند دستور وزیر بهداشت و درمان است.
وی در ادامه توجه به بخش بهداشت و درمان شرق گلستان بویژه گنبدکاووس را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و گفت: به عنوان مثال بیمارستان شهدای این شهرستان که مستهلک شده و بخش اورژانس نیز ندارد، با اعتبار 175 میلیارد ریال درحال بازسازی است که تا پایان امسال ادامه دارد.
وی همچنین رفع کمبودها و تجهیزات بخش بهداشت و درمان را نیازمند همراهی بخش خصوصی و نیکوکاران با حوزه بهداشت و درمان بیان کرد.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت دارای چهار بیمارستان دولتی، دو بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان وابسته به تامین اجتماعی است که علاوه بر مردم این شهرستان به مردم شرق گلستان نیز خدمات می دهند.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.