به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی روز جمعه در جلسه بررسی موانع و مشکلات زیرساختی راه آهن و بندر خشک اینچه برون گنبدکاووس اظهار داشت: یکی از راهکارهای بهره برداری سریع تر از این طرح ها، بهره مندی بهتر و مداوم از سرمایه های بخش خصوصی است.
وی بیان کرد: بخش خصوصی موتور محرکه توسعه و تحول در بخش های مختلف از جمله حمل و نقل ریلی و جاده ای است که استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری این بخش باید مورد توجه بیشتر مدیران استان ها قرار بگیرد.
وزیر راه و شهرسازی روان سازی قوانین و رفع موانع آن برای سرمایه گذاری بخش خصوصی را از دیگر سیاست های دولت اعلام کرد.
اسلامی با اشاره به وجود 3 هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور گفت: رفع این نقاط حادثه خیز به 80 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: این استان در حوزه راه ها و حمل و نقل جاده ای و تکمیل زیرساخت های ایستگاه راه آهن و بندر خشک اینچه برون نیازمند توجه جدی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است.
سید مناف هاشمی اظهار داشت: مشکل اصلی در ایجاد زیرساخت های راه آهن و بندر خشک اینچه برون تحویل ندادن هزار و 250 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان برای اجرای این طرح است.
وی اضافه کرد: احداث راه آهن گرگان - گنبد - مشهد نیز از مطالبات جدی مردم گلستان بویژه شرق آن است که نیاز به توجه جدی دولت و وزارت راه و شهرسازی دارد.
هاشمی رفع نقاط حادثه ای گلستان و تسریع در تکمیل کمربندی گرگان از دیگر مشکلات مردم این استان است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مدیرکل راه آهن منطقه شمال شرق 2، روسای سازمان های صنعت، معدت و تجارت و جهاد کشاوزی و رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گلستان نیز خواستار ایجاد زیرساخت های لازم در ایستگاه راه آهن و بندرخشک اینچه برون شدند.
3093/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.