به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد اسلامی روز جمعه در حاشیه حضور در ایستگاه راه آهن اینچه برون گنبدکاووس به خبرنگاران گفت: این صندوق که اساسنامه آن در هیات دولت تصویب شده است با هدف پشتیبانی مالی از طرح های حوزه حمل و نقل تشکیل می شود.
وی افزود: علاوه بر اعتبارات این صندوق، بخش خصوص نیز می تواند با تمهیدات پیش بینی شده توسط دولت در اجرای طرح های حوزه حمل و نقل همکاری و مشارکت کند.
اسلامی با اشاره به ظرفیت ریلی کریدور شمال جنوب کشور اضافه کرد: تسریع در ایجاد زیرساخت ها برای راه آهن و بندر خشک اینچه برون می تواند به بهره برداری افزون تر از این ظرفیت برای توسعه حمل و نقل شمال شرق کشور منجر شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید زیرساخت های تخلیه و بارگیری ایستگاه راه آهن اینچه برون افزایش یابد که استفاده از سرمایه بخش خصوصی می تواند رسیدن به این هدف را آسان تر کند.
اسلامی افزود: طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون به گرمسار توسط شرکت روسی مراحل نهایی را طی می کند و موانع حقوقی آن درحال برطرف شدن است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از رفع موانع احداث راه آهن گرگان - گنبد - مشهد خبر داد و گفت: در این طرح علاوه بر بهره برداری مسافرتی، جابجایی کالا با توجه به ظرفیت های بخش کشاورزی و معدنی شمال شرق کشور مورد نظر است و اجرای آن را توجیه پذیر می کند.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از وجود 3 هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور خبر داد و گفت: نیمی از این نقاط در اولویت اول قرار داده و ایمن می شود.
وی اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز با اولویت اول مورد توجه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که رفع 20 نقطه آن در استان گلستان هفته گذشته آغاز شد.
اسلامی همچنین به برنامه دولت برای خانه دار کردن مردم اشاره و بیان کرد: اجرای طرح مسکن مهر برای مدتی متوقف شده اما دولت به دنبال اجرای مجدد آن است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تکمیل طرح های مسکن مهر، توجه به بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری از مهمترین برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی است.
وی اضافه کرد: امسال 60 هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در اختیار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرد و ساخت 100 هزار واحد مسکونی در 270 محله در بافت های فرسوده پیش بینی شده است.
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برای اطلاع از روند اجرای چند طرح عمرانی زیربنایی صبح امروز - جمعه - به استان گلستان سفر کرد.
اسلامی در این سفر از پروژه های حوزه راه و راه آهن گلستان مانند بندر خشک، خط عریض مسیر ریلی اینچه برون، راه آهن گرگان به مشهد، آزادراه نوکنده به کلاله و کمربندی گرگان دیدن خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در جلسه با مدیران گلستانی گفت: یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه برای تکمیل طرح های نیمه تمام، استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های توسعه ای در زمینه راه و مسکن است.
محمد اسلامی اظهار داشت: تکمیل بندر خشک اینچه برون با ظرفیت های ترانزیتی منطقه در دستور کار است.
وزیر راه و شهرسازی همچنین از برطرف کردن ٢٠ نقطه حادثه خیز استان تا پایان سال خبر داد.
وی از ایجاد صندوق سرمایه گذاری به ارزش تقریبی 20 هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: با ایجاد این صندوق طرح های ریلی و حمل و نقل جاده ای کشور توسعه پیدا خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان دیدار کرد .
اسلامی در این دیدار گفت: تلاش می کنیم با همکاری روسیه طرح برقی کردن راه آهن اینچه برون تهران اجرا شود.
3039/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.