به گزارش خبرنگار ایرنا جواد نوفرستی شامگاه پنجشنبه در همایش ایمنی ناشی از مرگ با گاز مونواکسید کربن در گرگان اظهار داشت: اگر چه رقم هفت ماهه مرگ و میرها کاهش یافته اما مهرماه بعنوان نخستین ماه تقریبا سرد سال آمار این مسمویت ها 39 درصد بیشتر شد.
وی بیان کرد: بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کرین در کشور متعلق به سال 1386 و ثبت هزار و 24 مرگ ناشی از این اتفاق است.
به گزارش ایرنا، دومین همایش آموزشی پیشگیری از مسمومیت و مرگ با گاز مونواکسیدکربن توسط سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی گرگان برگزار شد.
مهدی قره‌قاشی مدیرعامل سازمان آتش نشانی گرگان گفت : در ایام سرد سال بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن نکات ایمنی شاهد مرگ خاموش برخی شهروندان هستیم که می‌توان با ساده‌ترین اقدامات ایمنی از بروز چنین حوادثی جلوگیری کرد.
بگفته وی برای پیشگیری از بروز این حوادث، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان اقدام به اجرای طرح بازدید رایگان سیستم‌های گرمایشی و دودکش‌های اماکن عمومی و منازل کرده است.
به گزارش ایرنا استنشاق گاز مونواکسید کربن یا در زبان عامیانه گاز گرفتگی به سبب غفلت از ایمنی وسایل گاز سوز و بی احتیاطی شهروندان رخ می دهد در حالی که با ارتقای سطح دانش ایمنی و حداقل هزینه می توان از وقوع این حوادث تلخ جلوگیری کرد.
مونواکسید کربن، گازی است که بر اثر سوختن ناقص کربن به وجود می آید.
این گاز بسیار سمی است ما رنگ و بوی خاصی ندارد و به همین دلیل قاتل نامرئی نیز نامیده می شود.
به گزارش ایرنا تمامی مناطق شهری و 862 روستای بالای 20 خانوار گلستان (96درصد از کل روستاها) از سوخت گاز بهره مند هستند.
7331/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.