دکتر نجفی نژاد روز پنجشنبه در آستانه فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تغییرات فرهنگی و تکنولوژی در 50 سال گذشته، شرایط را تغییر داده و دشمنان را از عرصه جنگ سخت به جنگ رباتیک و جنگ الکترونیک و استفاده از پهپادها و در جنگ نرم نیز به حوزه های اقتصادی و اجتماعی کشانده است.
وی بیان کرد: در آستانه آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی عرصه مقابله با دشمن تغییر کرده و پیشگامی مبارزه با دشمنان بر عهده دانشجویان و صاحبان علم و تلاشگران فناوری است.
رییس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان افزود: برای موفقیت در عرصه جنگ نابرابر با دشمن چاره ای جز افزایش بینش و دانش دانشجویان وجود ندارد.
نجفی نژاد ادامه داد: بیش از هر زمان دیگری دانشجویان و جوانان کشور نیازمند افزایش امید و نشاط هستند و آن ها باید به آِینده درخشان انقلاب و نظام خوشبین باشند.
وی گفت: روند پیشرفت چهال سال گذشته کشور حاکی از روند رو به رو رشد و توسعه همه جانبه کشور دارد.
نجفی نژاد دانشجویان را به تلاش برای توسعه کشور، با وحدت و همدلی فراخواند و با بیان اینکه اکنون زمان جنگ پنهان و جنگ علمی بین کشورها است گفت: چه بخواهیم چه نخواهیم این جنگ وجود دارد و رسالت ما پیروزی در این نبرد است.
رییس دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گرگان 16 آذر را روز تاریخی مبارزه علیه ظلم و استکبار دانست و اظهار کرد: این روز بزرگ به عنوان روز دانشجو نماد عزت خواهی و عدالت طلبی فرزندان این مرز و بوم است .
دانشجویان در 16 آذر سال 1332 همزمان با سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهوری وقت آمریکا به ایران در اعتراض به دخالت های واشنگتن در امور داخلی ایران، مقابل دانشگاه تهران تظاهرات کردند.
این تظاهرات با یورش نظامیان به خاک و خون کشیده شد.
در یورش نظامیان رژیم پهلوی به تظاهرکنندگان سه دانشجوی ایرانی به شهادت رسیدند و صدها نفر دیگر زخمی شدند و از این رو 16 آذر به نام روز دانشجو نامگذاری شد.
7333/3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.