به گزارش خبرنگار ایرنا در این هفته از مسابقات، 71 راس اسب در هفت دور مختلف به مسافت یک هزار متر مسابقه دادند که در کورس نخست، رقابت اسب های نژاد ترکمن 3+ سال کلاس maiden برگزار شد و اسب رد ری با فاصله زیاد نسبت به دیگر شرکت کنندگان اول شد و اسب های آتش سعیدی و یاغمور حبیب ایشان نیز دوم و سوم شدند.
در دور دوم اسب های دو ساله تروبرد maiden به میدان آمدند که در یک نمایش زیبا لاکسیدا زودتر از خط پایان گذشت و به مقام قهرمانی رسید و پس از آن نیز اسب های ایپ من و ترنادو 2 به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
مشتاقان ورزش سوارکاری در دور سوم شاهد رقابت اسب های دو ساله دوخون در کلاس maiden بودند که در نهایت اسب هامون به مقام اول رسید و اسب های آسنا خانم و په په نیز رتبه های دوم و سوم را از آن خود کردند.
دور چهارم مسابقات این هفته مختص 3 ساله های دوخون هندیکاپ در کلاس 5 بود که در پایان این دور نیز گل یوکابد به عنوان اسب اول زودتر از دیگر اسب ها به خط پایان رسید و اسب های طاها نور و ایلیا نیز به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
در پنجمین دور از هفته دوم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه گنبدکاووس اسب های 3+ سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس 5 باهم رقابت کردند و در انتهای این دور نیز بست مموری با فاصله از دیگر رقبا به خط پایان رسید و اسب های مسترجی و آلگرو با اندک فاصله از هم به ترتیب دوم و سوم شدند.
اسب های 3+ سال تروبرد هندیکاپ کلاس 4 آغازکننده دور ششم بودند که در نهایت اسب تاتیا اول شد و در پی او اسب های تایم هج و الوکونس به عنوان اسب های دوم و سوم این دور معرفی شدند.
در دور پایانی هم 3+ ساله های نژاد تروبرد کلاس 3 در میدان حاضر شدند که اسب سیلوربویت با پشت سر گذاشتن دیگر رقبا در جایگاه قهرمانی قرار گرفت و مستردن و گلدن بل نیز مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
در پایان این هفته از مسابقات مبلغ 825 میلیون ریال است به مالکان اسب های برنده تعلق گرفت.
سرپرست هیات سوارکاری گنبدکاووس روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از برگزاری هفته دوم کورس پاییزه گنبدکاووس، این مسابقات در هفته آینده به دلیل برگزاری هفته قهرمانی مسابقات اسبدوانی شهرستان آق قلا تعطیل خواهد بود.
میکائیل قزلجه افزود: پس از تعطیلی هفته آینده، هفته سوم و چهارم مسابقات سوارکاری کورس پاییزه گنبدکاووس در روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 آذرماه جاری برگزار و پس از آن نیز این مسابقات تا فرارسیدن مبارک رمضان در سال آینده، در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته به صورت مستمر برگزار می شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و برگزاری مسابقات کورس اسبدوانی در دو فصل بهار و پاییز در این شهرستان قدمت طولانی دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.