به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی روز سه شنبه در نشست با تعدادی از معلولان و کارکنان اداره بهزیستی گنبدکاووس به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان اظهار داشت: به خدمت گرفتن افراد معلول در ادارات که توانمندی خاص و فراوانی دارند یک الزام قانونی، شرعی و اخلاقی است.
وی افزود: در شرایط فعلی ظرفیت استخدامی ادارات و نهادهای دولتی کم است اما بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می توانند از ظرفیت های قانونی بکارگیری معلولان از جمله پنج سال معافیت از پرداخت حق بیمه و نیز تسهیلات ویژه این بخش استفاده نمایند.
کریمی، مناسب سازی مبلمان شهری برای تردد بهتر معلولان، اختصاص ساعاتی از شبانه روز برای ورزش این قشر و استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله مشارکت خیرین در رفع مسائل و مشکلات معلولان را مهم و ضروری دانست.
وی بیان کرد: فرمانداری آماده کمک به جامعه معلولان بهزیستی و پیگیری مطالبات این قشر از مقامات استانی و کشوری است.
رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز در این مراسم گفت: هم اکنون حدود هشت هزار معلول که 40 درصد آنان معلولان جسمی و حرکتی هستند در این اداره پرونده دارند.
محمدرضا فشایی افزود: از این تعداد تا سال گذشته فقط یک هزار و 81 نفر مستمری دریافت می کردند که با حمایت های ویژه دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال این تعداد به پنج هزارو 77 نفر افزایش یافت.
وی با بیان اینکه 784 معلول دیگر نیز مرحله بررسی پرونده برای دریافت مستمری هستند گفت: هم اکنون 17 مرکز توانبخشی بخش خصوصی از جمله 4 مرکز شبانه روزی به معلولان گنبدی خدمات ارائه می کنند که هر ماه به این مراکز در مجموع افزون بر سه میلیارد ریال کمک هزینه پرداخت می شود.
فشایی تردد معلولان به دلیل عدم مناسب سازی معابر شهری را از جمله مشکلات این قشر برشمرد و خواستار توجه بیشتر ادارات و نهادها بویژه شهرداری شد.
دراین نشست برخی معلولان گنبدی از جمله زهرا دانایی طوس بازیکن ملی پوش والیبال نشسته به بیان مسائل و مشکلات خود از جمله ضرورت مناسب سازی معابر، برخورد با خودروهای متخلف که در مکان های ویژه پارک خودرو معلولان توقف می کنند و توجه به حوزه ورزش معلولان پرداختند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
3039/ 3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.