به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا علی صالح آبادی دوشنبه شب در نشست با فعالان اقتصادی استان گلستان اظهار داشت: اگر چه مشکلاتی برای صادرکنندگان کشور به وجود آمده اما همه ظرفیت های خود را به کار می گیریم تا موانع صادرات کالا را به حداقل برسانیم.
وی به منابع مالی بانک توسعه صادرات ایران اشاره کرد و گفت: منابع بانک فقط متکی به سپرده گذاری نیست بلکه از محل منابع سرمایه در گردش، صندوق توسعه ملی و خطوط اعتباری بانک مرکزی تامین و در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.
رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران افزود: در 3 سال اخیر این بانک توانسته از طریق صندوق توسعه ملی، 17 هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات با سودهای 11، 12 و 16 درصد در حمایت از صادرکنندگان برای رونق صادرات پرداخت کند.
صالح آبادی اضافه کرد: همچنین از طریق ارائه بسته حمایت از صادرات غیرنفتی و از محل منابع داخلی بانک و صندوق توسعه ملی، تسهیلات با سودهای 14.5 و 14 درصد به صادر کنندگان پرداخت می شود.
*صادرکنندگان گلستانی حمایت ویژه می شوند
مدیرعامل و رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران با اشاره به همجواری گلستان با کشورهای آسیای میانه و استعداد این استان در رونق صادرات گفت: این بانک آمادگی دارد از محل منابع در اختیار به ویژه صندوق توسعه ملی، صادرکنندگان گلستان را بیشتر حمایت کند.
طبق گزارش حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در این نشست، صادرکنندگان این استان از ابتدای امسال 200 میلیون دلار کالا به خارج از کشور صادر کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 66 درصد رشد دارد.
این در حالی است که میانگین صادرات کشور در این مدت 13.9 درصد نسبت مدت مشابه سال قبل بیشتر شده بود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه خواستار حمایت بانک ها از فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه صادرات کالا شد و گفت: با توجه به افزایش 300 درصدی نرخ تهیه مواد اولیه از سال گذشته تاکنون، لازم است اختیارات بانک ها برای ارایه تسهیلات به فعالان اقتصادی افزایش یابد.
علی محمد چوپانی افزود: تجدید ارزیابی واحدهای تولیدی، راهکاری است که می تواند کسری وثیقه درخواستی بانک ها را برای تولید کننده جبران کند.
در این نشست شماری از فعالان اقتصادی استان گلستان به ویژه صادر کنندگان، مسایل و مشکلات خود را استفاده از تسهیلات بانکی اعلام و خواستار حل آن شدند.
طبق گزارش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در استان گلستان بیش از 800 فعال اقتصادی کارت بازرگانی دارند .
استان گلستان از شمال با کشور جمهوری ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از غرب با مازندران و از شرق با خراسان شمالی همسایه است.
6204 /3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.