به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، هادی هاشمیان در نشست ماهانه شورای قضایی استان اظهار داشت: با راه اندازی اداره اجرائیات ثبت، فرآیند وصول مطالبات بانکی در استان شتاب گرفته است.
واحد های اجرایی ثبت اسناد دادگاه های کوچکی هستند که افراد می توانند اسناد رسمی، رهنی و شرطی را بدون مراجعه به محاکم قضایی در اداره ثبت به اجرا درآورند.
پرونده های اجرایی مانند مطالبه مهریه و چک های بی محل هم به جای دادگستری در این اداره رسیدگی خواهد شد .
بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کشور مطالبات ناشی از اسناد رسمی باید ابتدا در واحد های اجرائیات اداره ثبت اسناد و املاک بررسی و رسیدگی شود و در صورت محقق نشدن مطالبات، افراد می توانند در دادگاه دعاوی خود را پیگیری کنند.
رئیس کل دادگستری گلستان همچنین گفت که امسال متخلفان پرونده های کالا و خدمات، بهداشتی و قاچاق کالا و ارز در گلستان به دلایلی از جمله گرانفروشی هزار و 850 میلیارد ریال جریمه شدند.
وی بر لزوم حمایت از طرح های مرتبط با اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی گلستان، نحوه تعامل و ارتباط آن ها با بانک ها است.
هاشمیان ادامه داد: هیاتی متشکل از دادستان گرگان، مدیر کل بازرسی، تعزیرات حکومتی و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان، قراردادهای تسهیلات بانکی استان را بررسی و برای جلوگیری از تخلف های بانکی چاره اندیشی خواهند کرد.
3091
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.